5 начина за справяне с трудни характери на работното място
Комуникацията с хора с трудни характери е често срещан, но труден аспект от динамиката на работното място.
Независимо дали става въпрос за сблъсък на различни гледни точки или стилове на общуване, умелото навигиране в тези взаимоотношения е от решаващо значение за поддържането на продуктивна среда.
Професионализмът изисква ефективна комуникация с колегите въпреки противоречивите гледни точки или предизвикателното поведение. Провеждането на разговори със сложни личности, като същевременно се поддържа уважение и открит диалог, е ключов набор от умения в днешното работното място. Но понякога това може да бъде изключително трудно.
От запазването на самообладание при разгорещени конфронтации до установяването на стандарти за взаимно уважение - Built In дава план за справяне в ситуации, в които се сблъсквате с най-проблемните разговори на работното място.
Запазете самообладание
Когато се сблъскаме с конфронтация, естествено е да усещаме как вътре в нас се надигат собствената ни защитна реакция и гняв, но емоционалният подход само ще ескалира напрежението и ще доведе до разрушителна размяна на нападки.
За да запазим уравновесен професионализъм, дори когато сме провокирани, е важно да контролираме емоциите си. Спокойното поведение създава предпоставки за по-конструктивна комуникация.
Подхождайте уравновесено, като говорите бавно, равномерно и спокойно, дори ако другият човек се държи нападателно. Сдържаното ви присъствие ще му помогне да се успокои с течение на времето. Впускането в яростта на друг човек никога не завършва добре. С търпение и внимание можете да намерите най-мъдрия път напред.
Проявявайте съпричастност и разбирайте различните гледни точки
Проявата на съпричастност е неразделна част от ориентирането в комуникацията с предизвикателни хора. Истинското изслушване и разбиране на техните перспективи, мотиви и основни притеснения създава предпоставки за това, че другият човек се чувства изслушан и оценен, което води до по-открити разговори и в крайна сметка до взаимно уважение.
Съпричастността към тревогите и разочарованията отваря врати за намиране на решения. Поставете се на негово място, адресирайте притесненията му (дори и да не сте съгласни) и потвърдете, че искате продуктивни резултати за всички.
Слушайте активно
Активното слушане ви позволява да разберете по-добре основните настроения, които движат разговора. Отразяването на техните мисли признава тяхната гледна точка, демонстрирайки уважение и откритост към разговора.
Дори и в условията на несъгласие, този подход поставя основите на продуктивната комуникация. Това означава готовност за разглеждане на различни гледни точки и съвместно проучване на потенциални решения, като проправя пътя за по-приятелски и конструктивен диалог.
Търсете обща основа
Разпознаването на областите на съгласие осигурява основа за сътрудничество, като насърчава фокусирането върху решенията и дава основание за умело отдалечаване от различията.
Наблюдавайте общия напредък и взаимодействията, които пораждат взаимно разбиране. Провеждайте брейнсторминг сесии за това как съгласуването на усилията и използването на индивидуалните силни страни може да увеличи стандартните мерки за успех и за двама ви.
Установяване на граници
Асертивното, но дипломатично справяне с неуважителното поведение е ключово за поддържане на уважителна среда. Твърдото, но вежливо определяне на правилното отношение създава рамка, която гарантира, че разговорите ще останат целенасочени, конструктивни и без неподходящ тон.
Спазването на тези граници създава благоприятна среда за смислен обмен на мнения, като същевременно запазва професионалните взаимоотношения.
Демонстрирайте с поведението си как изглежда правилният начин на комуникация, дори и другите да не го правят.
Няма по-подходящ момент от сегашния, за да приложите тези тактики. Трудните характери не са на път да изчезнат.