Подарък втора употреба? 64% от европейците казват „да“
Пазарите за стоки втора употреба в Европа ще увеличат трафика си по Коледа, тъй като потребителите смятат да намалят разходите си през този празничен сезон.
Това са изводите от ново проучване на групата за онлайн обяви Adevinta, цитирано от Euronews.
Проучването, проведено сред 5000 европейски потребители в Белгия, Франция, Германия, Италия, Нидерландия и Испания, установява, че половината от всички анкетирани планират да харчат по-малко тази Коледа поради високите разходи за живот.
64% от европейските потребители обмислят да пазаруват втора употреба през този празничен период.
Най-често посочваните причини за това са необходимостта домакинствата да спестят пари (47%) и желанието да пазаруват по-устойчиво (37%).
За сравнение, миналата година близо една трета (32%) от европейските потребители са се обърнали към пазара на стоки втора употреба за своите коледни покупки.
Една четвърт от потребителите, които тази година се ориентират към пазара на стоки втора употреба, казват, че обичат да подаряват ретро или носталгични предмети.
Въпреки това някои европейци все още имат резерви към подаръците втора употреба. Повече от една трета (35%) от тези, които миналата година не са купували вещи втора употреба, заявяват, че предпочитат да купуват чисто нови.
"Както показват данните, някои хора все още имат нагласата "новото е най-добро", така че има какво да се направи, за да се променят възприятията, за да се насърчи промяна към по-устойчиво и икономически ефективно поведение", казва Пол Хайман, ръководител на отдела за търговия в Adevinta.
Нежеланите подаръци са един от най-неприятните аспекти на празничния период. Две трети от потребителите заявяват, че са получили чисто нов подарък, от който не са имали никаква полза или просто не са харесали.
Обнадеждаващо е, че само 6% от анкетираните заявяват, че са изхвърлили нежеланите предмети.
Хората са по-склонни да задържат нежеланите подаръци независимо, че не ги харесват. Докато 28% са задържали предмети, знаейки, че никога няма да имат полза от тях, по-малко от една четвърт (23%) са продавали нежелани предмети онлайн.
Една трета (33%) съобщават, че са запазили даден предмет, в случай че стане полезен, а подобна част от хората са подарявали нежелани предмети на по-късен етап (30%).
"Вместо да задържат нежеланите подаръци, пазарите за търговия втора употреба позволяват на потребителите да дадат нов живот на тези предмети и да се освободят от безпорядъка, като същевременно предоставят възможност за генериране на допълнителни средства в следпразничния период, когато бюджетите са ограничени", допълва Хайман.