„Обича да решава проблеми“: Как Скарлет Йохансон си избра бизнес партньорка
През 2020 г. Кейт Фостър току-що е продала стартъпа си - сайта за ревюта на продукти SwearBy. Точно тогава приятел ѝ предлага да говори със Скарлет Йохансон, която търси партньор, с когото да стартира компания за грижа за кожата.
46-годишната Фостър няма желание да се хвърли обратно в битката. „Стартирането на бизнес е всепоглъщащо“, казва тя пред Inc. и допълва, че не е проявила особен интерес да бъде машината зад суетен проект на знаменитост.
Любопитството обаче в крайна сметка надделява – Фостър отива на среща с Йохансон и бързо разбира, че номинираната за Оскар актриса иска да изгради компания, стъпвайки на нещо повече от собствения си имидж. Заедно те си стискат ръцете да споделят главните роли като съоснователи на Outset – компанията направи своя дебют през 2022 г.
Година по-късно базираният в Ню Йорк „производител на чисти козметични продукти“, както се определя Outset, съобщава, че е на път да удвои своите (неофициални) годишни продажби с девет продукта в повече от 300 търговски обекта в САЩ, включително 268 магазина на Sephora, както и Goop, Heyday, Nordstrom и множество луксозни спа центрове и бутици.
По времето, когато Фостър за първи път срещна Йохансон през 2020 г., звездата вече е свършила много работа в търсене на решения за собствената си „проблемна кожа“.
През годините тя страда от обриви, дължащи се отчасти на силните химикали в продуктите, които използва. Решенa да разработи овлажняващ режим за подобряване на кожата, Йохансон прекарва три години в срещи с ръководители от индустрията на красотата и други потенциални корпоративни партньори. С времето осъзнава, че това не е соло начинание.
„Трябваше да намеря моята по-добра половина, дясната си ръка“, казва 39-годишната Йохансон пред Inc. „Човек, който може да сподели моята визия и има опит в индустрията, от която аз не съм била част.“
Обширната биография на Фостър я впечатлява. Преди да стартира сайта SwearBy, придобит от издателя Meredith Corporation, тя е работила като маркетингов директор за NYDJ Apparel и е заемала вицепрезидентски позиции в Juicy Couture, Ann Taylor и Victoria's Secret.
Йохансон обаче е още по-впечатлена от положителното отношение на Фостър и способността ѝ да се справя с предизвикателства. „Наистина ми харесаха нагласата и настроението ѝ“, разказва актрисата. "Тя не може да бъде сломена от трудни проблеми. Тя ги решава - и всъщност точно това я пали."
Освен че инвестират собствени пари в стартъпа, Фостър и Йохансон, получават допълнително финансиране от малка група инвеститори, включително Мартин Долфи, основател и управляващ партньор на компанията за рисков капитал Beliade. Полезността на Йохансон може да е очевидна, но Фостър също блести, казва Долфи, според когото „тя се откроява като проницателен преговарящ“.
Благодарение на проницателността на Фостър, например, преди излизането си на пазара, Outset – на фона на свързани с пандемията производствени забавяния и затруднения във веригата за доставки – създава производствени мощности на Източното крайбрежие, сключва споразумения за разпространение, прави медийни партньорства и планира изяви в Sephora.
Едно предизвикателство, пред което са изправени основателите, разбира се, е да съчетаят козметичния бизнес с натоварения холивудски график на Йохансон – това включва управлението на нейна собствена продуцентска компания These Pictures.
Дуото предвижда горното препятствие, но друго хваща Фостър неподготвена. Йохансон няма никакво присъствие в социалните медии, докато други знаменитости рекламират марките си пред милиони последователи във Facebook, X и TikTok – Лейди Гага например има около 56 милиона последователи в Instagram.
Благодарение на Фостър обаче Outset изгражда своето присъствие в социалните медии и вече има 300 000 последователи в Instagram.
Неочаквано развитие е, че Фостър е спирана на улицата, защото феновете я разпознават от TikTok. „Децата ми ме гледат снизходително и очевидно си казват „Ама как така, ти не си известна?!“, споделя дясната ръка на Скарлет Йохансон.