Във вторник Toyota Motor повиши прогнозата си за оперативната печалба за цялата година с близо 9%, след като приходите ѝ за третото тримесечие надхвърлиха очакванията на анализаторите благодарение на по-слабата йена и силните продажби на автомобили с висок марж и хибридни превозни средства.

Акциите на японската компания поскъпнаха с 4,4% след съобщението, възстановявайки се от 0,7% спад малко по-рано.

По-високата прогноза на най-продавания автомобилен производител в света контрастира с прогнозите на много от неговите конкуренти, които предупредиха за слаб ръст на продажбите и обявиха съкращения на производството през тази година заради високите лихвени проценти и забавянето на търсенето на електрически превозни средства, посочва CNBC.

Toyota залага на полуелектрически ренесанс през 2024Компанията има зряла технология, която може да използва под формата на хибридни автомобили


Toyota, която изостава в производството на електромобили, задвижвани с батерии, се очаква да постигне по-добри резултати от конкурентите си през тази година, подпомогната от стабилното търсене на хибридни автомобили, чийто пионер преди повече от четвърт век е моделът Prius.

Японският производител повиши прогнозата си за печалбата за текущата година до 4,9 трилиона йени (33 млрд. долара) от очакваните по-рано 4,5 трилиона. Това е значително над средната прогноза на анализаторите от 4,6 трилиона йени, според данни на LSEG.

Оперативната печалба на Toyota за трите месеца до 31 декември възлиза на 1,68 трилиона йени, което е със 75,7% повече от предходната година и надхвърля средната прогноза за печалба от 1,3 трилиона йени, направена в анкета на LSEG сред девет анализатори.

Toyota пуска шест изцяло електрически модела на европейския пазар до 2026Едновременно с това компанията разработва няколко различни типа батерии за електромобили


Хибридите съставляват около една трета от общите продажби на повече от 10 млн. автомобила на марките Toyota и Lexus през миналата година.

През третото фискално тримесечие продажбите на хибриди нарастват с 46%, допринасяйки за 11% увеличение на общите продажби. По географски признак Северна Америка, най-големият пазар на Toyota по обем, отчита най-силен ръст от 28% увеличение на продажбите.

На родния ѝ пазар в Япония продажбите скачат с едва 5%, но именно там Toyota отчита най-високи печалби и марж сред основните си пазари. Япония е допринесла за две трети от тримесечната печалба на компанията и е генерирала 20% оперативен марж, значително над медианния за компанията от 14% и 3,4% за Северна Америка.

Toyota представи водороден прототип на електрическия си пикап HiluxHilux е глобална икона на Toyota с репутация на изключителна надеждност и издръжливост


По-слабата йена, която се срина с около 10% спрямо долара от края на 2022 г. насам, засилва влиянието на стабилните глобални продажби на Toyota, което ѝ помогна да остане най-продавания автомобилен производител в света за четвърта поредна година, след като отбеляза рекордните 11,2 млн. продадни автомобила за 2023 г.

Но компанията се сблъсква с поредица от скандали, свързани с процедурите за изпитване на продукти, които заплашват да навредят на репутацията ѝ по отношение на качеството и безопасността.