Искате да станете експерт по AI? Помолете го да ви научи
Компаниите трябва да подготвят служителите си за изкуствения интелект, и то бързо. И изглежда, че самият изкуствен интелект може да преподава в този клас.
Програмата за онлайн обучение Coursera включва задвижван от AI чатбот, който може да предоставя обратна връзка на учениците.
Johnson & Johnson и Cisco Systems търсят начини да включат генеративни инструменти за обучение в собствените си програми за повишаване на квалификацията в изкуствения интелект.
Сред тези инструменти са чатботове-наставници, които отговарят на въпроси по съответните теми, както и алгоритми, предназначени да оценяват силните и слабите страни на ученика.
Дебютът на генеративния AI в края на 2022 г. предизвика вълна от инвестиции в корпоративни програми за обучение, предназначени да накарат служителите да се ориентират в технологията.
Обучението често следва познат шаблон: преподаване и тестване на умения чрез виртуални модели за четене, видеоклипове и кратки тестове.
"Обучението, свързано с IT умения, може да бъде доста сухо", казва Гай Дидрих, старши вицепрезидент и глобален директор по иновациите в Cisco.
През април Coursera представи Coach, асистент за обучение на корпоративен персонал.
"Coach може да предоставя персонализирана обратна връзка и бързи резюмета на видеолекции, както и други помощни средства, за да помогне на обучаващите се да разберат по-добре определена концепция", казва главният директор по обучението Трена Минудри.
Задвижван от Microsoft Azure GPT 3.5 и 4, инструментът може да комуникира и на няколко различни езика.
"Въпреки че AI създаде повишено търсене на преквалификация, той ще бъде централна част от решението", твърди Минудри.
Компаниите казват, че виждат генеративните инструменти като начин да направят обучението по-малко еднопосочно, като технологията осигурява този елемент на сътрудничество.
Дидрих от Cisco споделя, че наставникът на компанията ще бъде разговорно ориентиран.
"Например, потребителят може да каже на инструмента, че не е сигурен как да изпълни определена задача, а той ще отговори, като обясни как и ще го върне назад през стъпките."
"Това е като да имате експерт, който седи до вас, и всичко, което правите, е да имате достъп до него чрез запитване по разговорен начин", добавя Дидрих.
Johnson & Johnson изгражда инструмент, който анализира данните на служителите, за да идентифицира областите, в които те трябва да развиват умения, препоръчвайки подходящите курсове.
"Свързването на всички тези неща отива отвъд простото поставяне на някои курсове на уебсайт или материали за обучение. Това наистина е интегрирана стратегия", казва главният информационен директор Джим Суонсън.
Служителите потвърждават предложенията на изкуствения интелект, но целта, според компанията, е да се предоставят по-подходящи препоръки, а не универсален подход.
"Всички ние учим по различни начини. Трябва да открием този разнороден начин, по който хората го правят, и да обхванем различни аспекти, които работят най-добре за различните служители", посочва Суонсън.