Vice Media закрива водещия си сайт и съкращава стотици служители
Това е най-новият знак за финансовите проблеми, които се стоварват върху медийната индустрия.
Vice Media планира да съкрати няколкостотин служители и да спре да публикува материали на уебсайта си.
Компанията миналата година подаде молба за обявяване в несъстоятелност, преди да бъде продадена за 350 млн. долара на консорциум, ръководен от Fortress Investment Group. Медията също иска да продаде издателския си бизнес Refinery 29, заяви главният изпълнителен директор Брус Диксън в бележка до персонала.
Това е най-новият знак за финансовите проблеми, които се стоварват върху медийната индустрия. През изминалата година бяха закрити сайтовете The Messenger, BuzzFeed News и Jezebel. На този фон традиционни и утвърдени медии като LA Times, Washington Post и The Wall Street Journal също съкратиха работни места.
Базираната в Ню Йорк Vice, която навремето беше сред водещите медии, насочени към по-младата аудитория, беше оценена на 5,7 млрд. долара през 2017 г.
Диксън не предложи подробности за съкращенията, освен че стотици хора ще бъдат засегнати. The New York Times съобщава, че в момента в компанията работят около 900 души.
"Знам, че да се сбогуваме с нашите ценни колеги е трудно и се чувстваме потиснати, но това е най-добрият път напред за Vice, докато позиционираме компанията за дългосрочен творчески и финансов успех", каза Диксън.
Той заяви, че за Vice вече не е рентабилно да разпространява дигиталното си съдържание, включително новините, по досегашния начин. Той заяви, че медията ще наблегне повече на социалните си канали и ще търси различни начини за разпространение на материалите си.
Като част от стратегическата си промяна Диксън сподели, че Vice ще следва студиен модел.
Преди да подаде молба за защита от фалит миналата година, компанията отмени телевизионната си програма "Vice News Tonight" като част от тогавашния кръг от съкращения.
Vice е основанa през 1994 г. като канадско списание и се превръща в онлайн медийна група с новинарски уебсайтове, телевизионни операции и силно присъствие в социалните мрежи. Понастоящем тя оперира в над 30 държави.
Привлекателността ѝ се крие в култивирания от медийната организация имидж на "лошо момче", тъй като предоставя репортажи за наркотици, субкултура, секс и политика на идентичността.
През 2018 г. съоснователят Шейн Смит се оттегли от поста главен изпълнителен директор, след като групата беше опетнена от съобщения за тормоз на работното място, което и доведе до уволнението на трима служители.