Германският производител на луксозни автомобили Porsche предупреди във вторник, че рентабилността на компанията ще намалее тази година, тъй като пуска нови модели на фона на трудни икономически условия. Porsche обаче увеличава дивидента си на фона на ръста на оперативната печалба през 2023 г.

Компанията заяви, че очаква оперативна възвръщаемост на продажбите между 15% и 17% през 2024 г., което е спад от маржа от 18%, отбелязан през 2023 г. и 2022 г. В дългосрочен план производителят цели оперативна възвръщаемост на продажбите от над 20%.

Обяснявайки по-предпазливата перспектива за рентабилност, компанията се позовава на „всеобхватното обновяване на продуктовата си гама през 2024 г., глобалните рамкови условия, по-високите амортизации на капитализираните разходи за разработка и продължаващите инвестиции в марката и екосистемата на Porsche“.

Акциите на компанията паднаха с около 2% в началото на търговията.

Porsche пуска четири нови автомобилни гами през 2024 г. под формата на моделите Panamera, Macan, Taycan и 911.

„Ще представим разнообразие от вълнуващи спортни автомобили на пътя, които ще зарадват нашите клиенти по целия свят. Това ще ни движи напред години наред”, казва председателят Оливър Блум в изявление.

Приходите от продажби на Porsche са нараснали със 7,7% през 2023 г. до 40,53 милиарда евро, съобщи компанията, докато оперативната печалба е скочила със 7,6% до 7,28 милиарда евро.

В резултат на това компанията предложи дивидент от 2,30 евро на обикновена акция, над два пъти повече от 1 евро на акция, предложен през 2022 г.

„През 2023 г. доказахме, че сме устойчиви, високо печеливши и финансово стабилни дори в нестабилни времена. И ние се възползваме от още по-добре балансирана структура на продажбите, отколкото в миналото“, казва главният финансов директор Луц Мешке в изявление. „Въз основа на това ние полагаме основата през 2024 г. за летящ старт през 2025 г. Фокусът ни остава върху устойчивия успех на компанията“, добавя той.

Очаква се продажбите да достигнат между 40 и 42 милиарда евро през цялата 2024 г.

Компанията майка на Porsche, Volkswagen, предупреди миналата седмица, че растежът на продажбите ще се забави поради по-слаби икономически условия и нарастващи разходи и конкуренция.