Не е маратонка, не е обувка. Кой ще носи хибрида 1906L на New Balance?
Подобно на генетично модифициран домат, това е усъвършенстваната обувка за татковците, които не искат да пораснат
Новият модел на New Balance, който представлява нещо между маратонка и мокасина с обемен силует, ще излезе чак през август, но вече отнася всякакви определения, сред които frankenshoe.
„Нямам търпение да кося моравата си в тези лоши момчета“, гласи един от коментарите в Instagram за хибридния модел 1906L.Числата в името му идват от дългогодишните модели за бягане на New Balance, а L – от loafer (мокасина).
Засегнатото от криза на идентичността творение не е нещо ново за гигантите в сектора, включително Nike и Adidas, но този модел на New Balance има по-големи амбиции, включително да се осмели да бъде носен с костюм. Лани Бъртън, старши продуктов мениджър на New Balance, която ръководи раждането на 1906L, казва, че се надява да види сватбени снимки с младоженци, носещи хибридните обувки, пише The Wall Street Journal.
Шарлот Лий, дизайнерката на New Balance, която стои зад 1906L, казва, че той стъпва на тенденциите в света на маратонките, включително по-шик моделите за бягане и предизвиканата от пандемията мания за комфорт. Тя представя идеята през юни 2022 г., черпейки вдъхновение от историята на New Balance в производството на обувки тип Brogues и лодка от около 80-те и 90-те години на миналия век – до голяма степен забравена глава от пътя на марката, която Лий открива в архива.
1906L изоставя младежкия стил на маратонките и вместо това се слива със силуета на мокасини за кънтри клуб. Подобно на генно модифициран домат, това е усъвършенстваната обувка за татковците, които не искат да пораснат, коментира WSJ.
Някои предишни опити за сливане на официални обувки с маратонки имат смесени резултати. LunarGrands с кожена горна част на Cole Haan от началото на 2010 г. бяха подложени на подигравки от моднте критици.
Open Walks на Loro Piana за 1095 долара - горна част от велур и гумена подметка - за известно време бяха неофициалните обувки на корпоративната писта – от Давос до Сън Вали. Други хибриди, като дизайна на мокасини/маратонки от 2019 г. на Reebok, направени в сътрудничество с лондонския моден лейбъл Cottweiler, се опитаха и не успяха да утвърдят франкенщайн отклоненията.
Колкото до коментарите на критиците за 1906L, Брендън Дън от списание Complex казва, че моделът е сполучлив, защото „осъзнава, че е шантав и несериозен. Той добавя, че никога не е имал мокасини, но планира да вземе 1906L, които отговарят на неговата нагласа де не се приема твърде сериозно.
Калъм Марш от GQ допълва в коментар, че има няколко очевидни причини, поради които 1906L може да бъде привлекателен избор. Не заради ироничното мнение, че е за хора, които искат „да пробягат маратон в небрежен бизнес дрескод“. Това очевидно е лайфстайл маратонка - подобно на оригиналния 1906R, надраснал атлетичните си корени, за да се превърне в основен елемент на уличното облекло, посочва авторът в модното издание.
И така, каква точно е аудиторията на 1906L? Същата, която винаги е била характерна за New Balance: бащи в Охайо и супермодели в Лондон, допълва GQ.