Vidin Plaza и амбицията да раздвижиш икономиката на Северозапада
Новият търговски парк във Видин очаква над 1,5 милиона клиенти годишно от три държави
Стратегическо местоположение на емблематична за Северозападна България локация с амбиция да оживи обезлюдяващия се регион, да насърчи заетостта и да направи първи стъпки в трансформацията на икономическия му пейзаж.
Така накратко може да бъде описан ритейл паркът ВИДИН ПЛАЗА (Vidin Plaza) - първата обособена търговска зона в северозападния град Видин и цялата област, открита официално на 8 май. Близостта на парка до международните граници и присъствието на различни марки го правят удобна дестинация и за потребители от съседните страни.
Инвестицията от 20 милиона лева е на създаденото през 2022 г. дружество „Дунония“, в което мажоритарен акционер и управител е финансовият инвеститор Богомил Николов. Той стои и зад столичния мултифункционален комплекс GORA в кв. „Хладилника“.
Първите търговски марки, отворили обекти във видинския ритейл парк, са от секторите за дрехи, обувки и мода – NewYorker, Sinsay, Pepco, PauseJeans и Teodor с H8S; бяла и черна техника – Technomarket; дрогерия и козметика – Lilly, както и домашни потреби – KiK. В следващите месеци се очакват още магазини за обувки и аксесоари, спортни стоки и магазин от типа „направи си сам“ и/или мебелен, казват инвеститорите.
Стратегическа локация: Vidin Plaza може да привлича клиенти от още две държави
Vidin Plaza e издигнат в тази част на страната поради няколко причини. „В цяла Северозападна България нямаше обособен търговски парк, а само отделни магазини на някои от популярните вериги в страната. Освен това се намира на основния градски булевард в град Видин, който е връзката с Дунав Мост 2 - границата с Румъния (Калафат), както и на пътя към Сърбия“, обяснява мажоритарният акционер и управител на „Дунония“ Богомил Николов.
„В трансграничния район живеят над 100 000 души. Те имат необходимост от лесно достъпно място, на което да паркират спокойно и което да предлага всичко необходимо – храни, дрехи, обувки, лекарства, техника, домашни потреби“, допълва Николов. Заради Дунав мост има не малък трафик на автомобили и камиони, които преминават по бул. „Панония“, точно покрай търговския парк, което влияе на очакваните посетители на годишна база.
Трансграничният ефект точно в тази локация се засилва и от присъствието на единствения хипермаркет – Kaufland, в който пазаруват голяма част от населението не само на град Видин, но и потребители от целия регион, включително Румъния и Сърбия, посочва още мажоритарният акционер на „Дунония“.
Разположен на основната пътна артерия в града - булевард "Панония" 43, през който минава и входящият трафик от Калафат, Румъния, плoщта на ритейл парка e 50 хил. ĸв. м, oт ĸoитo тъpгoвcĸитe и cĸлaдoвитe плoщи ca 16 хил. ĸв. м. Има налични около 500 паркоместа и се очакват над 1 милион посетители за първата година. Прогнозите са клиентите да се увеличат до 1,5-2 милиона годишно, след постигането на необходимия микс от различни магазини и след като ритейл паркът заработи на пълни обороти, привличайки потребители и от съседните държави.
Предимствата за търговците
„Позиционирането в този регион може да бъде само плюс, но за тези, които са стратегически ориентирани и осъзнават бъдещите тенденции и ползи”, казва Николов, изтъквайки предимствата за търговците Vidin Plaza: „Те нямат конкуренция, защото няма друг търговски парк в региона. Голямо предимство са и сериозният човекопоток и трафик в магазина на веригата Kaufland, с който паркинга на ритейл парка е свързан автомобилно и пешеходно, както и трансграничният ефект на посетители от граничните райони на Румъния и Сърбия, където ги няма доста от позиционираните във Vidin Plaza брандове.“
Насърчаване на заетостта: Създаване на работни места и бъдещ растеж
„Vidin Plaza е изграден не само на стратегическо, но и на емблематично място за града и цяла Северозападна България - бившето най-голямо шивашко предприятие „Вида-Стил“, създадено през 1962 г. и специализирало в производството на мъжки ризи, вратовръзки и дамски блузи“, разказва Николов. Високото качество на неговата продукция и доброто сътрудничество с чуждестранни партньори му дава достъп до глобалните пазари. Предприятието обаче е обявено в несъстоятелност през 2010 г. Разграбено и оставено на синдици, частни съдебни изпълнители и банки, то пустее години наред. Сега на това място е търговския парк, който предлага както възможност за пазаруване, така и работа за много хора в обезлюдяващ се район с най-слабите за страната общи индикатори за социално и икономическо развитие.
Към момента във Vidin Plaza са открити около 65 работни места, като се очаква броят им да надмине 80, а на малко по-късен етап - с отварянето на допълнителни съоръжения като ресторанти, кафенета, автомивка, детски кът, фитнес и други - да станат над 100, посочва Богомил Николов.
„Всички говорят за този регион на страната, но малко, да не казвам почти никой, не е инвестирал милиони, за да приобщи това население и да създаде някакви първи стъпки за промяна в икономическо и демографско отношение“, коментира още инвеститорът.
„Естествено хората ще кажат, че са необходими заводи, фабрики и възкръсване на така популярното предприятие „Вида-Стил“, но това не е възможно, а и вече никой не изгражда производствени предприятия в градска част“, допълва Николов.
Дългосрочните цели са жителите на град Видин и околността да имат комплекс, обединяващ голям хранителен магазин с ритейл парк, който предлага не просто най-добрия търговски микс, но и куп преживявания на леснодостъпна, просторна и озеленена дестинация, казва инвеститорът.
Платено съдържание за Vidin Plaza