L'Oreal работи върху биопринтирана кожа, която „може да усеща“
Компанията използва подобна технология, за да тества козметика върху синтетична кожа, а не върху животни
Френският козметичен гигант L'Oreal работи върху синтетично произведена кожа, за която твърди, че един ден ще може да „усеща“ като нас.
По време на конференцията Viva Tech в Париж миналата седмица компанията демонстрира „биопринтиране“ – технология, която може да принтира 3D кожа, подобна на човешката, пише CNBC.
L'Oreal използва подобна технология от няколко години, за да тества козметика върху синтетична кожа, а не върху животни. Твърди, че е спряла да тества продукти върху животни още през 1989 г., много преди това да се изисква от нормативната уредба.
Ръководителят на технологичния инкубатор на L'Oreal, описва биопринтирането като „възможност за използване на 3D принтиране с биология за реконструкция на кожата по персонализирани начини, приспособяващи се към напълно всеобхватен набор от реконструирана кожа“.
„Това също ще бъде революция. Ние го правим вътрешно, но работим и с външни партньори“, допълва той.
Тази технология за кожата позволява на L'Oreal да имитира разнообразието на истинската човешка кожа, включително състояния като екзема и акне, както и способността за придобиване на тен и заздравяване след нараняване, се казва в изявление на L'Oreal.
Компанията работи и със стартъпи, и изследователски институции за по-нататъшно развитие на технологията за биопринтиране.
„Това ще ни позволи не само да тестваме върху реконструирана кожа, но и да имаме обратна връзка със сензорната реалност, което се случва, когато нанасяте продукти и всичко останало, така че да можем да получим оценка не само на ефикасността,“ обяснява компанията, лидер в козметичната индустрия.
Освен че инвестира в дерматологични технологии, L'Oreal показа и иновации в областта на изкуствения интелект на мащабното технологично изложение във Франция.
Тя демонстрира асистент за красота, работещ с изкуствен интелект, наречен „BeautyGenius“. Приложението сканира лицето на потребителя, за да идентифицира чертите му.
След това предоставя на потребителя анализ, последван от препоръки за продукти, които са най-подходящи за неговата кожа. То се захранва от генеративен AI, точно както чатботът ChatGPT на OpenAI.
L'Oreal представи и маркетинг лаборатория с изкуствен интелект, наречена CREAITECH, която включва инструменти, позволяващи създаването на маркетингово съдържание, генерирано от технологията и съобразено с марката, допълва още CNBC.