Бъди естествена: Как антисистемен козметичен играч достигна $100 млн. продажби
Минималистичният стил превърна Merit Beauty във вайръл хит и мишена за придобиване от инвеститори
Лоялността на клиентите намалява. Попитайте експертите в сферата на красотата и те ще ви кажат, че секторът е особено податлив поради обема на новите продукти, тенденции и информация, с които потребителите са бомбардирани.
И тъй като по-младите поколения се вълнуват от изпробването на най-новите продукти, малцина пазаруват изцяло от една марка.
Но базираната в Лос Анджелис компания Merit Beauty преодолява тенденциите.
Във вайръл видеоклиповете "Приготви се с мен", които заливат TikTok, клиентите са лоялни към Merit и използват само нейни продукти, като някои се възхищават на кремообразните текстури и лесните за смесване формули.
Успехът не важни само за най-младите клиенти, пише FT.
Лесното нанасяне, достъпността на продуктите (цените варират от 22 паунда за четка за сенки за очи до 321 паунда за пълен комплект от 12 продукта) и шикозната опаковка са достатъчна причина за привличане на по-широка аудитория.
Merit е сред вълната от брандове за красота, включително Glossier, Kosas, Glow Recipe и Summer Fridays, които проповядват на клиентите да обичат себе си и се застъпват за естествена визия без много грим.
Макар че Merit е по-млада от своите конкуренти, които също са определяни като горещи цели за придобиване, тя може да се похвали с впечатляващи цифри: през 2023 г. продажбите ѝ на дребно достигат 100 млн. долара, а през 2024 г. приходите ѝ ще ги надхвърлят, казва основателката Катрин Пауър, чиято дългосрочна амбиция е Merit да стане марка за милиард долара.
Това е стимулът за наемането на бившия глобален президент на Mac Cosmetics Филип Пинател за главен изпълнителен директор през февруари, обяснява тя.
"Моята формула е да изградя бизнес до определен размер и след това да доведа главен изпълнителен директор, който е увеличил бизнеса си до няколкостотин милиона долара. Това е нещо, в което Филип е особено опитен - той дойде от марка, чиито продажби надхвърляха 2 млрд. долара. Той също така ще управлява международен бизнес, който е важен за нас през следващите пет години."
Катрин Пауър е сериен предприемач, основно в сектора на модата и красотата. През 2006 г. съосновава модната и лайфстайл платформа Who What Wear заедно с Хилари Кер, като в крайна сметка през 2012 г. я разширява до Clique Brands, медийна и потребителска компания.
Тя е и мозъкът на Versed, марка за грижа за кожата от аптеката, която стартира през 2018 г., а през 2020 г. съосновава компания за органични вина с холивудската звезда Камерън Диас.
Пауър стартира Merit през януари 2021 г. с начален капитал от инвеститори, с които е работила в миналото.
В рамките на една година набира 20 млн. долара в кръг на финансиране от серия А, ръководен от L Catterton, частната инвестиционна компания, подкрепяна от LVMH.
Миналата година Merit Beauty, която се предлагаше само в Северна Америка, започна да продава онлайн в Обединеното кралство. Пусна и първата си съвместна модна продукция с Proenza Schouler – малък несесер за грим.
Сега Merit Beauty е на прага на още един важен етап: ще представи второто си модно сътрудничество, този път с базираната в Лондон Tove. Продуктът на колаборацията – вечерна чанта от лимитирана серия, ще бъде придружен от павильон в лондонския квартал Мейфеър, който ще позволи на клиентите да изпробват лично продуктите на Merit Beauty за първи път.
От самото начало Катрин Пауър дава приоритет на многоканалната стратегия. Признава, че търговията на дребно продължава да бъде значима и сключва сделка с веригата за красота Sephora още преди Merit да стартира.
"Винаги е било важно за мен да се сдобия с търговец на дребно още от първия ден, дори преди да получим зелена светлина и финансиране", казва тя.
Merit Beauty има "много диверсифицирана фуния", като според Пауър нито един канал не съставлява повече от 20% от разходите. Тя добавя, че марката има "много висока средна поръчка за покупка, над 100 долара".
Пауър вижда възможност и в потребителите над 40 години. Merit е необичайна с това, че е привлекателна за много поколения, като фенската ѝ база обхваща както поколението Z, така и по-възрастните милениали, а също и поколенията, които са ги предшествали.
През май тя си партнира с Грейс Кодингтън, за да промотира нов нюанс червило - Ginger, който съответства на огнената коса на 83-годишния бивш модел и творчески директор на Vogue. Пауър отбелязва, че по-възрастните клиенти на Merit, които дълго време не са били обслужвани в сферата на красотата, са в основата на нейния успех.
"Последователно съм се насочвала към тази група жени, защото тя е по-лоялна към марката, има по-висок доход на домакинството и влияе на няколко поколения."
Успехът на минималистичните марки се простира отвъд възприемането на естествения външен вид, казва Розалия ди Гесу, асоцииран директор на отдел "Козметика и лична хигиена" в групата за пазарни проучвания Mintel. "Той е в съответствие с продължаващото внимание към здравето. Когато става въпрос за грим, искате да покажете здравето на кожата си, а не да я прикривате с тежки продукти."
Тя добавя, че неотдавнашните тенденции – например знаменитости като Памела Андерсън, които посещават събития като Седмицата на модата без грим, съвпадат с тази промяна.
"Ние не създаваме модни продукти и това е една от причините, поради които основният ни бизнес продължава да расте. Създадох Merit, защото не се свързах емоционално с никоя от съществуващите марки за красота по начина, по който се свързвах с наследените марки от миналото. Ние запазваме клиентите си, защото те ни се доверяват.", допълва Пауър.
В перспектива приоритет за Merit е да задълбочи отношенията си със съществуващите партньори и да разшири дейността си в Северна Америка. Австралия, Китай и Латинска Америка също са привлекателни пазари, но трябва да се проучат нюансите на всеки регион.
"Важното е да го направим правилно. Не може да се бърза с процеса.", допълват от компанията.