Основните поддръжници на президента на САЩ Джо Байдън събират милиони долари, за да се опитат да решат проблем, който много тормози демократите: как да се конкурират с машината на републиканеца Доналд Тръмп в социалните медии, генерираща лавина от видеоклипове, всеки от които става изключително популярен. Усилията на строго секретната организация Future Forward USA Action подчертават широките опасения на демократите и донорите на Байдън, че той и кампанията му губят войната срещу републиканците в социалните мрежи, докато те безмилостно го представя като твърде стар и отдалечен от хората.

Демократите казват, че наваксват изоставането си на бойното поле с правила и начини за контролиране на манипулативно или подвеждащо съдържание, преди то да достигне до десетки милиони американци на техните смартфони. Базираният в Пало Алто политически екип, подкрепен от технологични гиганти като съоснователя на Facebook Дъстин Московиц и основателя на LinkedIn Рийд Хофман, е набрал поне 10 млн. долара, за да помогне за по-доброто разбиране на алгоритмите, които помагат на Тръмп и неговите съюзници да доминират във вертикалните видео платформи. Той също така планира да си сътрудничи с леви инфлуенсъри, за да помогне за генерирането и разпространението на ново съдържание, според двама източници на Reuters, запознати с плановете.

Много популярни платформи за социални медии, като TikTok и Instagram, са възприели кратките, вертикални видеоклипове за свой основен формат. Това създаде мрежа от инфлуенсъри, които използват платформите, за да достигнат до милиони американци със съдържание за това какво ядат, носят и мислят. Затова миналия месец Future Forward се присъединява към демократичните групи Way to Win и Hub Project в елитен хотел във Вашингтон, за да посрещнат 140 от тях на тридневно събитие, наречено Trending Up. Настоящите усилия на Future Forward са насочени към Instagram Reels, YouTube Shorts и TikTok, казват източниците на информационната агенция.

"Future Forward е наоколо, за да помага за решаването на проблеми, а TikTok е проблем и групата основателно се опитва да го реши“, казва един от източниците от Демократическата партия.

Битката в социалните медии може да окаже огромно влияние в надпреварата между Байдън и Тръмп, която според социологическите проучвания е изключително напрегната и в която участват двама непопулярни кандидати. От февруари, когато кампанията на Байдън официално се присъедини към платформата TikTok, тя е публикувала повече от 200 пъти и е събрала малко над 380 000 последователи. Тръмп се присъедини към TikTok преди около две седмици, но вече има 6,4 милиона последователи. Социалните медии играят решаваща роля в потреблението на новини от американците, особено сред по-младите хора. Половината от възрастните американци обаче също понякога получават новини от социалните медии, според проучване на Pew Research Center от февруари.

Националният комитет на Републиканската партия, големите консервативни медии и десните инфлуенсъри разпространяват видеоклипове, някои от които базирани на дийпфейк, често наблягащи на съществуващите опасения на избирателите относно възрастта на Байдън. Те често изолират няколко секунди от негови публичните изяви, за да внушат, че той е дезориентиран или се лута, докато по-дълъг или по-широко заснет монтаж показва, че президентът не прави нищо необичайно. Белият дом и демократите наричат тези бързо направени видеоклипове, в които се използват основни инструменти за редактиране, евтини фалшификати.

Фалшивите акаунти, които публикуват материали за президентските избори в САЩ, се разпространяват и в платформата на социалната медия X, съобщи Reuters по-рано тази година. Анализатори от израелската технологична компания Cyabra, която използва машинно обучение, за да идентифицира фалшиви акаунти, установява, че 15% от акаунтите в X, които хвалят Тръмп и критикуват Байдън, са фалшиви. Докладът също така посочва, че 7% от акаунтите, които хвалят Байдън и критикуват Тръмп, също са фалшиви.