Създаден през 1971 г., емблематичният слоган на L'Oréal "Защото го заслужавате", има за цел да утвърди женската стойност във време, когато мъжете напълно доминират в концепцията за реклама.

Прословутата фраза е дело на 23-годишната американска копирайтърка Илон Шпехт.

"Това беше началото на феминизма в САЩ. Утвърждаването на ценността на една жена в реклама наистина се случи за първи път", разказва Делфин Вигиер-Ховас, президент на глобалната марка в L'Oréal Paris, пред Euronews на Международния фестивал на рекламата и креативността Cannes Lions.

"Оттогава тази фраза изгражда цялата история на L'Oréal, давайки сила на жените и създавайки им чувство за собствена стойност."

"Радикални", но все още толкова актуални думи

Според доклад на Световната банка, публикуван през март, разликата между половете на работното място е много по-голяма, отколкото се смяташе досега.

Данните сочат, че жените се ползват с по-малко от две трети от правата на мъжете и че нито една държава не предоставя равни възможности за жените, дори и най-богатите икономики.

Вигиер-Ховас смята, че лозунгът на L'Oréal е преминал изпитанието на времето, повече от половин век, защото "да се твърди и да се крещи на висок глас, че жените заслужават, е все така актуално". "Тези думи са радикални в действителност и ние се нуждаем от тях", допълва тя.

Делфин все пак се надява на свят, в който няма да е необходимо фразата да се използва и да е актуална цял век.

"Страхувам се, че този слоган ще живее още 50 години, защото трябва постоянно да повтаряме на жените на планетата, че си заслужават, че са равностойни."

Преодоляване на бариерите

По-рано тази година L'Oréal стартира нова кампания, наречена "Струва си да я възобновиш", която има за цел да насърчи жените да станат предприемачи.

Тя включва дами, които споделят своите професионални автобиографии в LinkedIn, в които подробно са описани борби и провали, довели ги до сегашния им успех.

"Това подтиква жените да се осмелят да създадат работа, да се осмелят да създадат стартъп и да не се отдръпват от страха от провал", казва Вигие-Ховас.

Заедно срещу тормоза

L'Oréal също така работи за справяне с тормоза по улиците над жени.

В проучването, което козметичният гигант проведе миналата година, почти половината от анкетираните заявиха, че отказват възможности поради страх от него, а малко над 40% съобщиха, че пропускат социални събития.

"Те не могат да си намерят работа, ако трябва да е през нощта, не искат да пътуват с метрото или друг транспорт. Така че наистина е проблем да не могат да се разхождат свободно по улиците", казва президентът на компанията.

От 2020 г. се провежда кампанията "Изправи се срещу уличния тормоз". Чрез нейната програма над 2,8 милиона души са преминали обучение в 46 държави – включително за безопасна намеса, ако преживеят или станат свидетели на уличен тормоз.