По-кратки круизи с повече преживявания задоволяват огромното търсене
Туристите искат пътешествия и продължават да харчат, твърдят лидерите в круизната индустрия
Съкращаването на пътуванията и запълването на престоя с повече дейности и възможности за преживявания са ключа към привличането на клиенти.
Това са новите акценти в стратегията на лидера в круизните пътешествия Royal Caribbean на фона на повишеното търсене в индустрията.
„Ние сме ориентирани към преживяванията“, коментира главният изпълнителен директор на Royal Caribbean Джейсън Либърти пред CNBC. „Повече от половината от нашите гости са представители на милениалите или по-млади, а 42% от тях казват, че през следващите 12 месеца плановете им са да отидат на по-кратка почивка“, обяснява той.
„Utopia of the Seas“ е вторият по големина кораб в света с максимален капацитет от близо 5800 пътници. На тяхно разположение са 13 басейна, 21 заведения за хранене, две казина и много други атракции.
Това е вторият круизен кораб, който Royal Caribbean пуска в рамките на шест месеца, след като апетитът за круизи след пандемията не намалява.
„Не виждаме отдръпване на потребителите, независимо дали планират ваканциите си по-отрано или не. Те отиват на круиза и продължават да харчат“, казва Либърти. „Няма област, в която да сме забелязали промяна в поведението им по отношение на разходите.“
За да разшири дейността си, Royal Caribbean търси начини да се конкурира по-добре с други видове почивки, които клиентите избират, като ски, казина или тематични паркове.
„Това, което се опитваме да направим, е да се уверим, че нашето преживяване, независимо дали на кораба или на частните ни острови, е нещо, което е силно конкурентно на почивката на сушата.“, допълва Либърти.
Анализаторът на Morningstar по въпросите на пътуванията и свободното време Джейми Кац смята, че стратегията на за привличане на туристите от тематичните паркове на Disney работи.
„Американският турист не винаги има време за шест-осемдневен круиз поради работния график и училищния календар на децата. Тридневният круиз предоставя на клиентите повече възможности.“, допълва той.
Експертите посочват основното предимство на пускането на нов кораб на пазара.
„Исторически погледнато, цената на нов кораб е с 20% по-висока от тази на съществуващите в индустрията“, обяснява Патрик Скоулс, анализатор в Truist Securities.
Според него скокът на цената на „Utopia of the Seas“, за Royal Caribbean може да бъде още по-голям.
Либърти очаква по-високите цени да се задържат през втората половина на годината, като посочи „разликата в стойността“ между круизите и почивките на сушата.
Конкурентът Carnival също повиши цените на фона на голямото търсене.
„Не сме забелязали признаци на забавяне, напротив – наблюдаваме ускоряване“, заяви главният изпълнителен директор Джош Уайнстийн пред CNBC след последния отчет за приходите на компанията в средата на юни.
Анализаторите посочват, че круизите са една от малкото области в сектора на пътуванията и хотелиерството, в които цените продължават рязко да нарастват.
Миналата седмица Delta Air Lines разкри по-меки цени в сравнение с миналата година. Анализаторите на HSBC очакват цените на самолетните билети да останат непроменени или да намалеят през 2024 г. спрямо 2023 г.
Група анализатори и инвеститори ще плават на борда на „Utopia of the Seas“, тази седмица, за да разберат по-добре какво отличава новия кораб от конкурентите му в открити води.
Една от областите на интерес ще бъде влиянието на най-съвременните технологии. Либърти заяви, че изкуственият интелект помага на кораба да намали разхищението на храна с 30-40%. Компанията използва изкуствен интелект и за динамичното ценообразуване и интелигентното управление на данните за клиентите.
Понастоящем Royal Caribbean има най-силния портфейл от поръчки в индустрията. „Icon of the Seas“, най-големият круизен кораб в света с капацитет от 7600 пътници, направи фурор по-рано тази година. По време на разговора за приходите на Royal Caribbean ръководителите заявиха, че поръчките за този кораб са стабилни до 2025 г.
„Навлизаме в период от две до три години, в който има минимален брой кораби, които влизат в експлоатация. Обикновено индустрията увеличава предлагането с 5-7% всяка година“, обяснява Скоулс.
Построяването на огромен круизен кораб изисква много труд и време. Анализаторите на Уолстрийт изчисляват, че поръчката и доставката отнемат от три до пет години.
Междувременно, норвежка круизна линия работи по пускането на пазара на осем нови кораба през следващите шест години.
Viking Cruises, която стана публична по-рано тази година и чиито акции се търгуват значително над дебютната цена, ще пусне на пазара три нови океански круизни кораба в следващите три години, без да включва речните, допълва CNBC.