Британска агенция за луксозен туризъм предлагаща пътувания от много висок клас, включително круизи до Арктика и Антарктида, се подготвя да стане играч на борсовия пазар.

Базираната в Лондон компания Abercrombie Kent е започнала разговори за първично публично предлагане (IPO) след 18 до 24 месеца.

Главният изпълнителен директор Кристина Левис заяви пред Telegraph, че присъединяването към фондовата борса може да помогне на компанията да се превърне в „Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH) на луксозните пътувания“.

Левис обаче заяви, че ръководството в момента обмисля да се присъедини към Нюйоркската фондова борса, вместо към местно листване на Лондонската, пише Euronews.

Ню Йорк е привлекателен, защото компанията се разраства в САЩ и там има повече анализатори, които обхващат туристическия бизнес.

„Все още претегляме всичко на кантар, за да разберем кой е най-добрият пазар“, обяснява Левис и допълва, че са им представени няколко различни варианта за листване, включително и европейски фондови борси.

Началото е луксозен къмпинг в Кения

Abercrombie&Kent води началото си от 1962 г., когато Джефри Кент създава сафари турове и луксозни палаткови лагери в Кения.

Бизнесът се разраства бързо, тъй като все повече туристи посещават Африка, а през 70-те години туристическата компания разширява дейността си в Египет, Саудитска Арабия и Индия.

Понастоящем тя предлага разнообразни луксозни пътувания по целия свят, включително круизи в Арктика.

82-годишният Кент все още притежава дял в групата заедно с Heritage, базирана в Монакоинвестиционна компания, управлявана от италианския предприемач Манфреди Лефевр д'Овидио.

Луксозните пътувания са във възход

Почивките за най-богатите клиенти обикновено струват хиляди паунди и могат да достигнат десетки хиляди.

Оферта на агенцията до Карибските острови струва над 8000 паунда за 12 нощувки, а седемдневното пътуване до Южния полюс за наблюдение на императорски пингвини може да струва над 85 000 паунда на човек.

Въпреки турбулентните икономически условия и геополитическите вълнения решението за листване на борсата дължи именно на голямото търсене на луксозни пътувания.

„Нашата ниша винаги е била много, много устойчива - в най-трудния момент в историята, наблюдавахме непрекъснато увеличаване на търсенето.“, обяснява Левис заяви пред Telegraph.

По думите ѝ, компанията наблюдава рязко нарастване на търсенето на пътувания с частни самолети поради повишаването на цените на билетите за бизнес класа.