Слабото търсене на новия iPhone тревожи Уолстрийт
Клиентите се бавят с вземането на новите модели, отчасти защото Apple Intelligence все още не е наличен. Новата водеща функция на компанията ще бъде пусната по-късно тази есен, като през 2025 г. ще бъдат добавени допълнителни възможности
Мина седмица от пускането в продажба на линията iPhone 16 на Apple, а Уолстрийт не харесва първите резултати. Това е така, защото сроковете за доставка на най-новите смартфони на компанията са по-кратки от предходните години.
И макар че това може да е добре за потребителите, то може да означава, че търсенето на най-новите смартфони на Apple е по-ниско, отколкото при техните предшественици.
Идеята е, че ако клиентите могат лесно да се сдобият с новите iPhone-и, то тогава има относително голямо количество в наличност, в сравнение с миналата година, посочва Yahoo Finance.
„Обикновено на този етап от цикъла на пускане на пазара времето за изчакване във високия клас се покачва последователно, тъй като търсенето остава донякъде стабилно“, пише анализаторът на UBS Дейвид Вогт в доклад за инвеститорите.
„Въпреки това времето за чакане в САЩ за 16-тите устройства от висок клас (Pro и Pro Max) не се повишава значително, както времето за чакане за 14 и 15-те.“
Ерик Уудринг от Morgan Stanley Research прави подобно наблюдение в бележката си до инвеститорите, отбелязвайки, че към вторник, 11 дни след пускането на предварителните поръчки, времето за доставка на iPhone 16 продължава да е по-ниско от предишните цикли на продажби.
Уудринг казва, че средното време за доставка на iPhone 16 е 15,2 дни в сравнение със средно 25,7 дни за всички модели iPhone 15 миналата година и 18 дни за линията iPhone 14.
Уудринг изтъква, че iPhone 16 не изглежда да е засегнат от ограниченията в доставките, които предизвикаха забавяне през последните години, но добавя, че Apple обикновено презапасява броя на смартфоните си преди пускането им на пазара.
Взети заедно, ранните перспективи за продажбите на iPhone 16 на Apple изглеждат тревожни. Но има и два други момента, които трябва да се вземат предвид.
Първият е, че този път Apple може просто да се е подготвила по-добре за търсенето на iPhone, което означава, че е в състояние да ги достави по-бързо, отколкото през предишните години.
Вторият момент е, че клиентите на iPhone може просто да се бавят с вземането на новите модели, защото Apple Intelligence все още не е наличен. Новата водеща функция на компанията ще бъде пусната по-късно тази есен, като през 2025 г. ще бъдат добавени допълнителни възможности.
Първата партида от функции, която ще се появи през октомври, ще включва обновена версия на Siri, обобщения за текстови съобщения и други известия, както и опции за преформулиране и обработка на текстови документи.
Въпреки че най-новите iPhone не включват Apple Intelligence, те все още са отлични смартфони. Актуализираните камери и подобрените опции за стил на снимките са чудесни функции, пише Yahoo Finance. А подобреният живот на батерията и добавянето на Action Button в базовите iPhone 16 и iPhone 16 plus са добре дошли подобрения.
Но с обещанието на компанията, че Apple Intelligence ще промени из основи това, което потребителите могат да правят със своите iPhone-и, потребителите може да почувстват, че ъпгрейдът веднага не си заслужава и вместо това да направят промяната, когато добавените възможности бъдат пуснати през октомври.
Макар първите седмици от продажбите на iPhone да дават представа за ранното търсене на най-новите смартфони на Apple, празничният сезон е най-важният показател за това как потребителите реагират на устройствата. Ако продажбите се забавят през този период, Apple наистина ще има за какво да се притеснява.