McLaren W1: Хибридно преживяване с 1250 к.с. за скромните $2,1 милиона
Двигателят MHP-8 е 4,0-литров V8 с две турбини, който генерира 916 к.с. Но когато се съчетае с електромотор, мощността скача до 1258 к.с. с 988 фута въртящ момент. Цялата тази мощност води до време от 0 до 100 км/ч от 2,7 секунди
Още един суперавтомобил с електрифицирано задвижване. Това в тенденция ли се превръща?
Но какво ще кажете за автомобил, който обещава над 1250 конски сили и много технологии от Формула 1, получени от неговия печеливш състезателен отбор?
Такова е обещанието на McLaren W1, хиперавтомобил, който върви по стъпките на две легенди на марката - електрифицирания P1 и оригиналния F1.
W1, подобно на P1 и F1, попада в серията Ultimate на McLaren за най-ексклузивните и авангардни суперавтомобили.
„С нашия нов суперавтомобил ние отново разширяваме границите на реалното представяне с епичен хибриден задвижващ агрегат, включващ нашия изцяло нов двигател MHP-8 V8, най-усъвършенстваната аеродинамична платформа от всички модели и широкото използване на съвременни леки материали“, обявява в изявление главният изпълнителен директор на McLaren Майкъл Лейтърс. „Това наистина е автомобил, който само McLaren може да създаде.“
Двигателят MHP-8 е 4,0-литров V8 с две турбини, който генерира 916 к.с. Но когато се съчетае с електромотор, мощността скача до 1258 к.с. с 988 фута въртящ момент. Цялата тази мощност води до време от 0 до 100 км/ч от 2,7 секунди, а максималната скорост от 350 км/ч се постига само за 12,7 секунди.
Използването от MHP-8 на състезателен колянов вал с плоска пластина означава, че двигателят се развърта до състезателните 9200 об/мин, а от ауспуха на W1 се разнася съпътстваща симфония за любителите на скоростите.
Присъединеният E-мотор също е състезателен и тежи само 44 кг, казва McLaren. E-моторът и неговият контролен блок са прикрепени към трансмисията, което означава директна връзка с автомобила, задвижван само на задните колела.
Постигането на тези скорости за толкова кратко време е резултат от огромна аеродинамична работа и олекотено шаси от въглеродни влакна. Тежащият 3000 кг автомобил, в комбинация с вдъхновените от Формула 1 ефекти и аеродинамични обработки като активното задно крило, показват, че моделът ще се движи като състезателен автомобил на пистата.
Интересно е, че McLaren е избрала хидравлично управление и спирачки, което не е точно най-съвременното, но е знак за благодарност към ентусиастите, които са готови да заменят времето за реакция и намаляването на теглото за по-завладяващо шофиране.
Главният изпълнителен директор казва пред Yahoo Finance, че McLaren се стреми да следва плана за успех на Ferrari. Лейтърс, бивш служител на Ferrari, иска да ограничи броя на автомобилите, предлагани на клиентите, и да наложи по-високи цени за ексклузивност.
Последният хибриден хиперавтомобил на италианския производител е LaFerrari, който съчетава V-12 и електрически мотори за 950 к.с. и цена от над 1 млн. долара. Ferrari спря да произвежда модела през 2018 г., а стойността му се изстреля до луната.
Други конкуренти, като Porsche с по-стария си 918 и Aston Martin с Valhalla, също играят в играта за милионни хибридни хиперавтомобили.
Всичко това означава, че W1, който следва примера на LaFerrari, няма да бъде евтин. McLaren заяви, че цената на ще започва от зашеметяващите 2,1 млн. долара, като ще бъдат произведени само 399 модела.