Платформите за резервации все по-активно започват да проучват намеренията на клиентите си в опит да разберат кои тенденции в пътуванията ще доминират през 2025 г.

И докато някои ваканционни навици сякаш никога не излизат от мода – като градските и плажни дестинации, тенденцията повелява всяка година да се появява и нова мания. За 2025 г. експертите посочват в прогнозите си, че това ще бъдат т.нар. „JOMO пътувания“, пише Euronews.

Соло пътешествията при мъжете набират популярност

Според уебсайта за резервации на транспортни услуги Omio през 2025 г. ще се увеличи броят на пътуващите самостоятелно мъже. „Соло пътуванията имат много предимства – от самоопознаване до ментално укрепване, от независимост до изграждане на увереност“, казват от компанията.

„През последните няколко години тенденцията се води предимно от жени, но скоро ще видим ръст на мъже, които пътуват самостоятелно. 30% от тях в сравнение с 23% от жените планират самостоятелно пътуване през 2025 г.“

Omio установява, че мъжете пътешественици също планират пътувания с голям бюджет, като 28% възнамеряват да похарчат над 2400 евро.

Обиколните дестинации са в туристическия фокус

Платформата за резервации Expedia прогнозира, че през следващата година пътуващите няма да посещават само обичайни туристически дестинации, а ще добавят и обиколни маршрути. Компанията подчертава дестинации, които се намират в близост до популярни горещи точки, което ги прави идеални за еднодневни екскурзии.

Тенденционните дестинации за обиколка за 2025 г. на Expedia, базирани на увеличение на търсенията, включват Реймс като обиколка от Париж, Бреша от Милано и Жирона от Барселона.

Ренесанс на хотелските ресторанти

Според Hotels.com, когато избират хотел, пътниците правят резервации не само за стаи, но и за вечери.

Положителните отзиви за ресторантите, готвачите и баровете на хотелите са се увеличили с 40% на годишна база в Hotels.com.

Освен това почти една трета от британските пътници споделят, че маси в ресторант, запазени изключително за гостите на хотела, биха ги накарали да направят резервация, а всеки пети казва, че обслужването по стаите от известен хотелски ресторант би било главната причина.

JOMO пътуването ще победи FOMO

Според сайта за резервации Vrbo през 2025 г. пътуващите ще изпитват по-малко страх от пропуснати ползи (FOMO), а вместо това ще приемат JOMO – радостта от тях.

„JOMO пътуването означава да избягате от шума и суетата на ежедневието, да отсядате в уютни хижи или спокойни вили на плажа, да се отпуснете и да се свържете отново с природата“, обясняват от компанията.

Две трети от пътуващите в Обединеното кралство казват, че този вид пътувания намаляват стреса и тревожността, а според почти половината осигуряват усещане за бягство от ежедневните задължения.

Най-добрият начин да изпитате JOMO е очарователна плажна къща, уединена хижа край езерото или селска къща в провинцията. Най-важните удобства за почивка под наем, които пътуващите по JOMO търсят, включват спокойни градини, басейн, джакузи и веранда с изглед.

Природни явления

Данните от проучването на Vrbo разкриват, че Северното сияние е основният феномен, който британските пътешественици искат да видят, следван от геоложки феномени като вулкани, гейзери и горещи извори.

Две трети от анкетираните споделят, че е важно да отседнат на място, което предлага най-добрата гледка към тези природни чудеса, като предпочитат частни ваканционни къщи в уединени или селски дестинации.

Според Vrbo сред най-популярните природни феномени, които пътуващите ще искат да видят от първия ред през 2025 г., са миграцията на скорците „Черното слънце“ в националния парк Ваден в Дания, както и вулканите, лавовите полета и черните пясъчни плажове в Исландия.