Китайският производител на електромобили BYD регистрира приходи за третото тримесечие, които за първи път надминават тези на конкурента Tesla.

В сряда BYD отчете приходи за трите месеца, приключили на 30 септември, в размер на 201,12 млрд. юана (28,24 млрд. долара), което е с 24% повече от предишната година. Това надхвърля приходите на Tesla от 25,18 млрд. долара, отчетени за същия период.

Това е сериозно постижение за базирания в Пекин гигант, тъй като солидните му резултати са постигнати въпреки тенденцията за спад на електромобилите в континентален Китай. През август компанията продаде рекорден брой леки автомобили.

Поне половината от продажбите на BYD са хибридни автомобили, докато моделите на Tesla са само с батерии. Но по отношение на нетната печалба компанията на Мъск все още е начело.

От юли до септември американският автомобилен производител е реализирал нетна печалба в размер на 2,18 млрд. долара, което е с 16,2% повече от предната година.

Китайският му конкурент BYD регистрира увеличение на печалбата с 11,5% за същия период до 11,6 млрд. юана ($1,62 млр.). Tesla остава начело по продажби от началото на годината, като леко изпреварва 70,53 млрд. долара общи приходи на BYD, разполагайки с 71,98 млрд. долара.

BYD е един от най-известните производители на електрически превозни средства в Китай, най-големия автомобилен пазар в света, където трябва да се бори за господстващо положение както с местни, така и с глобални съперници.

На родна земя на BYD Tesla на Илон Мъск е един от най-силните му конкуренти. Според китайския автомобилен уебсайт Autohome Model Y остава най-продаваният електромобил в Китай през септември.

Seagull на BYD е плътно зад него на второ място.

Конкуренцията вероятно ще става все по-ожесточена, тъй като тази седмица влязоха в сила митата на Европейския съюз, въпреки неодобрението на Китай. В сряда ЕС обяви, че ще увеличи тарифите за китайските електромобили, като те ще достигнат 45,3%.

Допълнителните тарифи варират от 7,8% за Tesla до 35,3% за SAIC Motors, които ще се добавят към стандартното вносно мито от 10% за всички електромобили.

Въпреки че митата, наложени на BYD и Tesla, са намалени в сравнение с по-ранното предложение, и двете компании предприеха стъпки за увеличаване на производството в Европа, което ще им помогне да заобиколят таксите.

По-рано този месец Reuters съобщи, че Tesla е получила зелена светлина за удвояване на капацитета на своя завод в Берлин.

А BYD обяви миналата година, че ще открие цех в Унгария. През юли китайският автомобилен производител заяви, че ще инвестира 1 млрд. долара в завод в Турция, която има митнически съюз с ЕС.