Meta намали цената на абонаментните си версии за Facebook и Instagram без реклами с 40% за потребителите в Европейския съюз, за да отговори на регулаторните изисквания в региона.

Компанията също така ще предложи на потребителите безплатен достъп в двете платформи, ако те се съгласят да им бъдат показвани реклами въз основа на ограничен набор от данни, съобщи компанията, цитирана от CNBC.

Meta първоначално дебютира с абонаментна услуга без реклами за ЕС през октомври 2023 г. поради регламент на общността, целящ да ограничи антиконкурентните практики на технологичните компании.

Абонаментната услуга влезе в сила и регулаторите глобиха компанията с над 400 млн. долара за нарушаване на законите на ЕС за защита на личните данни.

„Промените, които обявяваме днес, отговарят на изискванията на регулатора на ЕС и надхвърлят това, което се изисква от законодателството“, заяви президентът на Meta Ник Клег в Threads.

Компанията ще намали цената на месечната абонаментна услуга в ЕС от 9,99 евро на 5,99 евро за потребителите на настолни компютри и от 12,99 евро на 7,99 евро за тези в iOS и Android.

Ако потребителите изберат „по-малко персонализираната опция“ за безплатен достъп до Facebook и Instagram, те ще виждат реклами, които „може да са по-малко релевантни на интересите на дадено лице“, заяви компанията.

За тази версия Meta ще показва реклами въз основа на „минимален набор от данни“, включително възрастта, пола, местоположението на потребителите и начина, по който те взаимодействат с рекламите.

Освен това потребителите от ЕС, които изберат безплатната опция, ще виждат реклами, които не могат да бъдат прескачани и които целят да „осигурят стойност за рекламодателите“, допълват от Meta.

Строгите регулации в ЕС са повлияли на способността на Meta да дебютира бързо с нови услуги в региона в сравнение с по-слабо регулирани области като САЩ.

През 2023 г. например отне почти половин година, преди Meta да успее да предложи на европейските потребители достъп до новата социална мрежа Threads, след като тя стартира в САЩ през лятото.

Макар че регулаторните органи на ЕС затрудняват дейността на компаниите, базирани на онлайн реклами, в региона, бизнес практиката за персонализирани реклами е „основата на модерния, свободен интернет“ и позволява потребителите „да се свързват с най-подходящите марки и продукти по безпроблемен и ненарушителен начин“, заяви Педро Пейвън, директор по глобалната политика на Meta.

„Ето защо очаквам, че дори когато им бъдат представени няколко еднакви възможности за избор, повечето хора все пак ще изберат нашата услуга за персонализирани реклами“, допълни още представителят на Meta.