Творба на Клод Моне от серията с водните лилии бе продадена за $65,5 млн.
Продаденият в понеделник езерен пейзаж, с височина около 1,5 м, е създаден с помощта на интензивно пурпурна синя палитра - нюанси, за които колекционерите са склонни да плащат повече
Sotheby’s продаде творбата на Клод Моне Nymphéas за 65,5 милиона долара в понеделник, поставяйки стабилно начало на едноседмична поредица от търгове в Ню Йорк, които се следят отблизо от анализатори, прогнозиращи траекторията на пазара на изкуство.
Творбата на Моне от 1914-1917 г. се очакваше да бъде продадена за около 60 милиона долара, но произведението привлече трима упорити наддаващи, като анонимен азиатски купувач, участващ по телефона, спечели битката.
Продажбата е голяма победа за Sotheby’s, започващ аукционния сезон с въпроси за финансовото си състояние през годината, тъй като продажбите на произведения на изкуството се забавиха.
Миналата седмица аукционната къща откри ново пространство в Хонг Конг, като продаде неозаглавена картина на Марк Ротко от 1954 г. (наричана „Синьо и жълто“) за 32,5 милиона долара – 30% по-малко от това, което малайзийски финансист плаща за него девет години по-рано. От Sotheby’s обявиха, че общата серия от продажби за 64 милиона долара в Хонконг е изпълнила очакванията.
Моне, като лидер на импресионистичното движение, се радва на глобална популярност, която има тенденция да бъде печеливша на добри и лоши пазари. Рекордът на Моне в търг се държи от картина с купа сено за 110,7 милиона долара, продадена през 2019 г. Втората най-висока цена е 84,7 милиона долара за широката около 180 сантиметра картина с водни лилии от 1914-1917 г., която беше продадена от имението на Дейвид и Пеги Рокфелер през 2018 г.
Продаденият в понеделник езерен пейзаж, с височина около 1,5 м, е създаден с помощта на интензивно пурпурна синя палитра - нюанси, за които колекционерите са склонни да плащат повече в сравнение с водораслово-зелените версии в неговата известна серия, казват дилъри, цитирани от WSJ.
Тази картина не е била продавана на търг преди. Тя идва от колекцията на Сидел Милър, която се оценява на 170 милиона долара. Милър е известна с това, че през 70-те години на миналия век започва да продава фалшиви мигли. През 80-те съосновава компанията за продукти за коса Matrix Essentials със съпруга си Арнолд Милър.
След смъртта му през 1992 г. Сидел поема империята им и я управлява две години, преди да я продаде на Bristol Myers Squibb. Продажбата ѝ позволява да прекарва повече време в колекциониране на произведения на изкуството, сред които картини на Пабло Пикасо, Ив Клайн и Анри Матис.
В понеделник притежаваната от нея Statuary на Пикасо от 1925 г., която изобразява жена скулптор, беше продадена за 24,8 милиона долара, което е под заявената цена от 30 милиона долара. Милър е платила 11,8 милиона долара за нея през 1999 г.
Тя показа тези творби в своя пентхаус за 42,5 милиона долара в Уест Палм Бийч. Sotheby’s има за цел да продаде около 90 произведения от нейното имущество.