Боксофисът в САЩ е напът да постигне най-големите си приходи за Деня на благодарността след пандемията благодарение на полинезийска принцеса, двойка вещици и гладиатор, който иска да си отмъсти.

Продължението на Disney Moana излиза по кината на 27 ноември и се очаква да генерира между 120 и 150 млн. долара приходи в боксофиса в САЩ и Канада до неделя.

Към него се присъединяват и филмът на Universal Wicked, както и Gladiator II на Paramount, които са във втората си седмица от прожекции, съобщава CNBC.

Боксофис анализаторите смятат, че петдневният уикенд за Деня на благодарността, който продължава от сряда до неделя, би трябвало да надхвърли 200 млн. долара от продажби на билети и дори може да се превърне във втория или третия по големина най-печеливш период за Деня на благодарността в историята на киното.

„Тройката Moana, Wicked и Gladiator II е перфектна буря за киносалоните в Деня на благодарността“, казва Шон Робинс, директор на отдел „Анализи“ във Fandango и основател на Box Office Theory.

„На този празник редовно се появяват големи премиери, които се комбинират с цел привличане на всички зрители, но досега това беше предизвикателство за индустрията да го повтори в ерата след пандемията. Тази година е много по-различна с такава „свята троица“ от премиери, които биха могли да доведат до някои от най-големите резултати, наблюдавани по време на празниците.“, допълва анализаторът.

Приходите за Деня на благодарността не са надхвърляли 200 милиона долара от 2019 г., според данни на Comscore.

В момента най-печелившият уикенд за празника е класацията за 2018 г., водена от Ralph Breaks the Internet, Creed II и Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald, които комбинирано генерират 315 милиона долара от продажба на билети.

„Денят на благодарността е може би най-важният празничен период в годината за киносалоните, тъй като задава тона за боксофис спринта в края на годината“, казва Пол Дергарабедиан, медиен анализатор в Comscore. „Силата на последните няколко седмици от годината ще определи общия годишен боксофис приход и възприемането му като победа или загуба за индустрията.“

В тази ситуация, Disney ще може да се възползва от още една победа на анимацията.

След като управлява боксофиса за Деня на благодарността в продължение на години със заглавия от Pixar и Disney Animation, компанията не успяваше да оправдае очакванията с последните си заглавия.

През 2016 г. Moana стартира празника генерирайки 82,1 милиона долара. На следващата година Coco спечели 72,9 милиона долара по време на премиерата си, а през 2018 г. Ralph Breaks the Internet събра 84,8 милиона долара на дебюта си за петдневния период.

Точно преди пандемията през 2019 г. Frozen II добави 125 милиона долара по време на Деня на благодарността, след като отвори седмицата преди това със 130 млн. долара.

Междувременно Encanto, който пристигна в разгара на пандемията, успя да събере 40,6 милиона долара през 2021 г. Strange World се провали, след като събра само 18,9 милиона долара по време на празничния период през 2022 г., а Wish спечели едва 31,6 долара милиона през 2023 г. Нито един анимационен филм на Disney не беше пуснат на Деня на благодарността през 2020 г.