Главният изпълнителен директор на Salesforce Марк Беньоф съобщи, че компанията търси да наеме 2000 души, които да продават софтуер с изкуствен интелект.

Това е двойно повече от броя служители, които компанията планираше да добави преди месец.

Дейността на Salesforce в облачните услуги е насочена към търговските представители, маркетолозите и агентите за обслужване на клиенти. Тя е сред технологичните компании, които се надяват да увеличат приходите си с помощта на функции за генериране на изкуствен интелект, допълва CNBC.

„Добавяме още няколко хиляди търговци, които да помагат за продажбата на тези продукти. Вече получихме 9 000 препоръки за 2 000 позиции, които отворихме. Това е невероятно.“, заяви Беньоф на корпоративно събитие.

Миналия месец той коментир пред Bloomberg, че компанията планира да наеме 1000 търговци, фокусирани върху изкуствения интелект.

Второто поколение на технология Agentforce на Salesforce, създаваща и управляваща агенти с изкуствен интелект, ще стане достъпна за клиентите през февруари 2025 г.

Agentforce ще може да се справя със сложни въпроси в приложението за комуникация Slack въз основа на всички налични данни.

Компанията увеличава екипа си за продажби на продукти с изкуствен интелект почти две години след като обяви, че съкращава над 7000 служители, за да се съобрази с икономическите условия.

Към 31 януари 2024 г. броят на служителите възлиза на 72 682, което е с около 1% по-малко в сравнение с две години по-рано, според подадените данни.

Беньоф заяви, че на началната страница на Salesforce вече има експериментален агент с изкуствен интелект, който може да отговаря на потребителски запитвания за продуктите. Клиентите, които се нуждаят от помощ, могат да посетят страница за помощ, базирана на чат, в която се провеждат 32 000 разговора седмично.

„Microsoft също продава серия от инструменти за изкуствен интелект с марката Copilot. Но ако проверите уебсайта им, за да видите как автоматизира поддръжката на клиенти, не можете да намерите това“, отчете Беньоф.

Уебсайтовете за Copilot и облака Azure на Microsoft обаче имат агенти.

„Много е интересно, че Беньоф отчита това, като се има предвид, че Microsoft управлява един от най-големите екипи за поддръжка на клиенти в света - и ние бяхме нулев клиент за Copilot от самото начало“, заяви в отговор главният маркетинг директор на Microsoft за AI на работното място Джаред Спатаро.

„В обслужването на клиенти Copilot помага за разрешаването на случаите с 11,5% по-бързо. Екипите по продажби също виждат реално въздействие, като постигат 9,4% по-високи приходи и освобождават време, за да се съсредоточат върху стратегическа работа, ориентирана към стойността.“, допълва той.