Microsoft се сблъсква със Salesforce на полето на автономните AI агенти
AI агентите могат да действат като виртуални работници, изпълнявайки редица задачи без човешки надзор
От следващия месец Microsoft ще позволи на компаниите да започнат да създават свои собствени автономни агенти с изкуствен интелект. По този начин технологичният гигант ще даде отпор на Salesforce, която през септември представи свои конфигурируеми виртуални работници.
По време на събитието си AI Tour в Лондон в понеделник Microsoft разкри плановете си да позволи на организациите да изграждат собствени автономни агенти в рамките на Copilot Studio.
AI агентите могат да действат като виртуални работници, изпълнявайки редица задачи без човешки надзор. Те са сочени за основна еволюция на базирания на големи езикови модели AI от чат интерфейсите.
Освен добавянето на възможност за създаване на автономни агенти в Copilot Studio, Microsoft обяви, че ще пусне и 10 нови бота в Dynamics 365 - пакета от приложения на компанията за планиране на ресурсите на предприятието и управление на взаимоотношенията с клиентите (ERP и CRM).
Как могат да се използват агентите с изкуствен интелект?
Джаред Спатаро, корпоративен вицепрезидент на Microsoft за бизнес приложенията, показа и пример за AI агент, разработен от консултантската компания McKinsey. По време на демоснтрацията той анализира имейл, за да разбере за какво се отнася, проверява историята му, съпоставя го с термини, стандартни за индустрията, и след това намира подходящия човек в компанията, който да предприеме следващата стъпка, преди да напише и обобщи отговор.
Според Спатаро това може да изглежда като „магия“, но компанията е успяла да разработи свой собствен агент с изкуствен интелект само като е използвала човешки език, а не езици за програмиране.
В друга демонстрация AI агентът за обслужване на клиенти получава искане за помощ при обработване на поръчка. Той събира контекстуални данни за поръчката и сравнява проблема с други често срещани проблеми с продукти. След като извлича цялата информация, AI изпраща последващ имейл.
„Вълнуваме се от това заради бизнес стойността, която може да донесе“, отбелязва Спатаро, като добавя, че според McKinsey това може да намали времето за обработване на имейли и задачи с до 90%.
Конкуренцията е ожесточена
Microsoft акцентира върху агентите с изкуствен интелект в момент, когато конкуренцията на това поле се засилва.
Миналия месец, на годишната си демонстрация Dreamforce в Сан Франциско, Salesforce показа нова платформа, наречена Agentforce, която позволява на корпоративните организации да създават свои AI агенти.
Затова и не е изненада, че Захра Бахролоуми, главен изпълнителен директор на Salesforce за Великобритания и Ирландия, разкритикува моделите на Microsoft.
„Всички тези копилоти, активирани в периферията или в електронната поща, не са обосновани в контекста на данните за клиентите“, казва той пред CNBC.
Още повече, че Microsoft и Salesforce имат историческа вражда. Главният изпълнителен директор на Salesforce Марк Бениоф веднъж призова европейските регулатори да разследват сделката на технологичния гигант за закупуване на LinkedIn, като предположи, че тя е в нарушение на правилата за конкуренция.