Изборът на козметика често е труден и обвързан с много „лутане в тъмнината“. Методът проба-грешка, докато намерим правилния продукт, който работи добре за кожата ни, започва да става досаден.

L’Oréal обаче има амбицията да сложи край на това с новото си устройство Cell BioPrint, което представи наскоро.

Иновативната технология ще се предлага на щандовете за козметика, заредени с продукти на L’Oréal, като нейната задача ще бъде да анализира кожата за признаци на биологично стареене, реакция към различни активни съставки и предразположение към проблеми като петна или разширени пори. По този начин клиентите ще могат да избират най-ефективните продукти, които да работят за тяхната кожа.

„Разполагаме с отлични системи за изображения, които показват какво се случва на повърхността на кожата. Но това е само моментна снимка - нещо, което вече е факт“, обяснява Гив Балуоч, глобален директор на подразделението за иновации в L’Oréal Groupe. „За да можем да предложим истински персонализирана грижа на нашите клиенти, трябва да разберем индивидуалната биология на всеки един човек. Това беше огромно предизвикателство, но вече е напълно възможно.“

Как работи устройството?

Потребителят поставя върху кожата си специално тиксо, което събира проба. Добавя се капка тестов разтвор, след което всичко се вкарва в специален патрон за тестване. Устройството анализира протеинови биомаркери и в рамките на няколко минути потребителят получава резултатите, които му помагат да избере най-подходящите продукти за своята кожа.

Технологията дава възможност да се изготви индивидуална грижа за кожата, която не само третира настоящите проблеми, но и предотвратява бъдещи такива, като тъмни петна или бръчки. „С това потребителите могат да вземат мерки навреме и да поддържат кожата си в най-доброто ѝ състояние“, допълва Балуоч.

След десетилетия на изследвания върху биомаркери, които предсказват състоянието на кожата, L’Oréal вече има технология, която предоставя реална и бърза диагностика. Новото устройство е разработено съвместно с южнокорейската компания NanoEntek, като в себе си то комбинира миниатюризирана биологична аналитична технология с прецизност, която може да се сравнява с тази на лабораторно оборудване.

Устройството е тествано върху около 1000 различни типа и тонове кожа от целия свят, за да се гарантира, че ще е полезно за широка аудитория.

От компанията планират разпространението на Cell BioPrint в хиляди бюти щандове по света в рамките на следващата година. Макар все още да не е ясно каква ще бъде цената за потребителите, компанията обещава да осигури обучение за консултантите, за да гарантира лесното и ефективно използване на технологията.

„Работим усилено, за да направим препоръките за продукти толкова надеждни, колкото и самата диагностика“, обяснява Балуоч.

Консултантите ще имат важната задача да помагат на клиентите да избират продукти, базирани не само на резултатите от теста, но и на допълнителни фактори като текстура, издръжливост и индивидуални предпочитания.

Интересното е, че Cell BioPrint няма да остане статична технология. Докато учените на L’Oréal продължават да идентифицират нови биомаркери, които помагат в персонализираната грижа за кожата, тези открития ще бъдат интегрирани в устройството.

Това означава, че клиентите няма просто да получат моментна снимка на състоянието на кожата си, а възможност за дългосрочна грижа и превенция на бъдещи проблеми.

„Правим всичко възможно, за да осигурим на хората правилния продукт за тях“, заключава Балуоч.