Ако забелязвате лека промяна в логото на YouTube, със сигурност не се бъркате. Популярната видео платформа на Google тихомълком смени емблематичния си червен цвят с по-мек и розов нюанс, пише Fast Company.

Причината за новия цвят идва от потребителски проучвания, които показват, че именно старият червен цвят е сред трите най-остарели елемента в дизайна на платформата.

Последната актуализация на YouTube цветът беше през 2017 г., но потребителите често го описват като „прекалено крещящ“ във важни UI елементи, разкрива Робин Лий, един от водещите дизайнери на платформата, в блог публикация на Google Design.

Освен това старото червено създава и технически проблеми за компанията, тъй като изглежда оранжево на някои дисплеи и води до „прегаряне“ на екраните при телевизори, което е сериозен проблем предвид растежа на YouTube TV.

Но промяната не може да бъде радикална - червеното е запазена марка на YouTube. Дизайнерският екип проучва цветове, които отговарят на визията на платформата - да бъдат приветливи, ангажиращи и динамични. Така се стига до нов, по-мек нюанс и градиент от червено към магента, който да бъде не толкова натрапчив.

Новият дизайн включва и промени в начина, по който червеното се използва на сайта - само в ключови елементи, като иконата на „Набиращи популярност“ (Trending) и анимацията с фойерверки, която се появява при натискане на бутона „Харесвам“.

„Червеното е символът на платформата, но ако го има навсякъде, чарът му се губи“, казва водещият дизайнер Ейми Йип. „Този цвят трябва да бъде специален, отличителен и да се използва с мярка.“

С други думи, леката промяна успява да запази познатия стил на YouTube, но го адаптира за модерните потребители - така че да бъде по-приятен за окото.