Много хора обичат да пътуват. Но малцина обичат да опаковат. Сега пътешествениците получават помощ от малко вероятен съюзник - хотелите.

„Хотелите вече улесняват гостите да се впуснат в любимите си дейности, без да опаковат или планират предварително“, казва пред CNBC Хенли Васкес, главен изпълнителен директор и съосновател на базираната в Ню Йорк туристическа агенция Fora.

Някои хотели предоставят предмети на пътниците „от векове“, добавя тя, но сега все повече си партнират с различни марки, за да облекчат техните пътувания.

„Забавно е да виждаме как все повече брандове се включват в този процес, работейки директно с хотелите, за да предоставят на гостите продукти и преживявания по поръчка, които да направят престоя им специален“, обяснява Васкес.

Обемисти спортни стоки

Някои пътници трудно намират време да спортуват по време на почивка. Но за други просто няма достатъчно място за спортно облекло.

„Хотел Amanyara на островите Търкс и Кайкос предоставя тенис топки и ракети, подобно на други хотели, но също така разполага и с тенис обувки за гостите“, дава пример Васкес, като добавя, че хотелите в селски райони предоставят едни от най-добрите придобивки за гостите. „

Brush Creek Ranch в Уайоминг разполага с гардероб, пълен с устойчиви на атмосферни влияния връхни дрехи, които гостите могат да облекат, когато отидат в частната ски планина на курорта“.

Според уебсайта на луксозния „ол инклузив“ курорт той предоставя панталони, якета, ръкавици, каски, очила, ботуши, ски и сноубордове, произведени от френската марка Rossignol.

В същото време, продължава Васкес, Mayflower Inn & Spa в Кънектикът си партнира с Barbour, компания за дизайн, който е украсявал поколения британски монарси.

Неин представител коментира пред CNBC, че гостите имат достъп до „гардероб за заемане“, снабден с ботуши Barbour и водоустойчиви якета, които гостите могат да носят за дейности на открито, като конна езда, пешеходен туризъм и колоездене.

„За гостите, които предпочитат да носят собствено фитнес облекло, The Thompson Denver by Hyatt в Колорадо предлага ежедневно пране на дрехи за фитнес“, продължава да изброява Васкес. „Това ви позволява да опаковате само един комплект“.

Дрехи и луксозни чанти

Базовите сешоари и комплектите с тоалетни принадлежности отдавна са основна част от хотелските стаи. Но някои луксозни места за настаняване - като лондонския Jumeirah Carlton Tower и известния Passalacqua на езерото Комо - разполагат с луксозни удобства като Dyson Airwraps, които сушат и къдрят косата.

В други хотели има дори продукти, които не са свързани с банята.

Гостите, отседнали в Four Seasons Resort Orlando близо до Walt Disney World, могат да си купят дрехи, след като пристигнат, чрез услуга за пазаруване, достъпна през приложението на марката. Гостите на хотела могат да инициират „чат за стил“, за да обсъдят три визии: „Шик край басейна“, „Разходка в парка“ или „Нощно излизане“. След това стилист подбира и доставя артикулите в хотелската стая на госта, за да може той да ги разгледа и закупи, се посочва в прессъобщение, публикувано от хотела. Гостите, които решат да не правят покупки, трябва да заплатят такса за в размер на 25 долара, след като са използвали услугите на стилиста.

За почитателите на чантите хотел Four Seasons в Хюстън позволява на гостите да наемат луксозни чанти без допълнително заплащане чрез партньорство с услугата за отдаване под наем Vivrelle. Те могат да наемат една чанта - и да я заменят, ако решат - от колекцията на хотела. Тя включва дизайнерски марки като Prada и Gucci.

„Six Senses Vana в Дехрадун, Индия, осигурява ежедневен комплект местни дрехи или „курта“, както са известни в Индия, така че гостите не трябва да се притесняват за опаковането на багажа“, посочва Васкес.

Според уебсайта на хотела гостите се насърчават да носят тези комплекти навсякъде - от ресторантите до местата за йога на открито.

Хотелът също така предоставя чехли, Crocs-ове и вълнени пелерини на гостите си.

Бебешко оборудване

Бебетата и малките деца може и да са малки, но техните принадлежности - от столчета за хранене до гърнета - обикновено не са. Затова хотели като Fullerton Hotel Singapore разполагат с тези и други артикули - от столчета за малки деца до стерилизатори за шишета и бебешки ванички.

Хотелите Kimpton, марка на британската хотелиерска група IHG, предлагат „семейни хладилници“, които са достатъчно студени, за да съхраняват безопасно кърмата. Според уебсайта на IHG веригата разполага и с артикули за сигурна среда за деца - от капаци за контакти до ключалки за тоалетни.

Shangri-La Singapore пък прави още една стъпка напред. Гостите, които са отседнали в тематични апартаменти и стаи Family Deluxe, имат достъп до килер, който е зареден с колички Stokke, детски креватчета, бебешки дюшеци, ванички и столчета за кола. В килера има също стерилизатори и нагреватели за бутилки, пералня (и прах за пране на бебета) и микровълнова печка за затопляне на бебешка храна и адаптирано мляко. А гостите, които нямат достъп до килера, могат да получат някои бебешки артикули при поискване.

„Например нагревателите за шишета, играчките за къпане и пелените могат да бъдат осигурени без допълнително заплащане“, разкрива представител на Shangri-La пред CNBC.

Консумативи за домашни любимци

Пазарът на туристически услуги за домашни любимци - оценяван на 2 млрд. долара през 2023 г. - се очаква да нарасне до 4,6 млрд. долара до 2032 г., според проучване на Polaris Market Research.

Според уебсайта на Kimpton Hotels те предоставят без допълнително заплащане легла за домашни любимци, купички за храна и вода, както и тоалетни, каишки за кучета и драскалки за котки.

Въпреки че това няма да облекчи багажа ви, Kimpton Hotel Palomar в Бевърли Хилс дори приветства домашните любимци на вечерния си прием за вино.

Някои ултралуксозни хотели, като Capella Singapore, също се включват в инициативата. Хотелът, който заема 33-то място в класацията The World's 50 Best Hotels in 2024 (50-те най-добри хотела в света през 2024 г.), също така предоставя легла и купички за домашни любимци.