Тримесечната печалба на Xiaomi скача с 90%
За цялата година нетната печалба на Xiaomi се е увеличила с 35% до 23,58 млрд. юана.

Нетната печалба на китайския производител на електроника Xiaomi почти се е удвоила през четвъртото тримесечие на базата на рекордни приходи, благодарение на силното представяне във всички бизнес сегменти.
Пекинската компания обяви във вторник, че нетната печалба за четвъртото тримесечие е нараснала с 90% спрямо предходната година до 9,00 млрд. юана, което се равнява на 1,24 млрд. долара.
Приходите скачат с 49% до 109,01 млрд. юана, надхвърляйки 100 млрд. юана за първи път. Продажбите от бизнеса със смартфони, който остава най-големият двигател на приходите, са нараснали с 16% до 51,3 млрд. юана.
За цялата година нетната печалба на Xiaomi се е увеличила с 35% до 23,58 млрд. юана.
Бизнесът на компанията с електромобили регистрира годишни приходи от 32,1 млрд. юана, като маржът на брутната печалба на сегмента, който включва и други нови инициативи, достига 18,5%.
Xiaomi се сбогува със силна 2024 г. благодарение на продължаващата динамика на продажбите в сегментите си за смартфони и интернет услуги. Бързо развиващото се подразделение за електромобили повиши нагласите за перспективите за растеж на компанията, което води до ръст от 53% на акциите през четвъртото тримесечие и близо 70% от началото на тази година.
Някои анализатори очакват автомобилният бизнес на компанията, който бележи стабилен ръст на продажбите и силно увеличение на маржа, да излезе на печалба през 2025 г.
Миналия месец Xiaomi пусна на пазара новия си луксозен електромобил, седана SU7 Ultra, с по-ниска от очакваната цена. По-рано във вторник тя повиши целта си за доставка на автомобили през 2025 г. на 350 000 единици от предишните 300 000.