Щефан Фолк е ментор и консултант по лидерство, който изучава психология на работното място и отдава 30 години от кариерата си в помощ на хиляди служители и директори на компании с многомилионни приходи.

От опита си той споделя, че по време на екипни срещи екстровертите винаги се включват първи, нетърпеливи да поведат разговора. Те често внасят голяма доза енергия, но не и нещо повече.

Интровертите, за разлика от тях, слушат и говорят прецизно. Според експерта това е така, тъй като мозъкът им работи по различен начин: Той често се съпротивлява на дискомфорта, но и работи най-добре, когато е принуден да се изправи именно срещу този дискомфорт, допълва Фолк пред CNBC.

Така например общуването с хора, особено в групи или без подготовка, е неудобно. Но това ги подтиква да мислят по-задълбочено, да планират по-целенасочено и да подбират думите си по-внимателно. Резултатът е комуникация, която е обмислена и много по-въздействаща.

Ето пет фрази, които интровертите използват и които ги правят по-успешни от екстровертите според Фолк.

1. Честно казано, не знам

Толкова много време се губи, когато хората се преструват, че разбират, отклоняват разговорите с неясни твърдения или мълчат, докато решенията се вземат въз основа на колебливи предположения.

Интровертите променят тази динамика, като признават, че не знаят. Това е естествено.

Тази честност е не просто освежаваща, тя е продуктивна. Освен това кара другите хора да се чувстват сигурни, че признават несигурността си, което води до по-добро мислене и вземане на решения.

2. Вероятно пропускам нещо. Какво мислиш?

В повечето компании хората се съревновават да имат всички отговори, особено в рамките на собствената си област на отговорност. Цената? Пропуснат принос и ограничено сътрудничество.

За разлика от тях интровертите се изразяват по начин, който показва истинска вяра в стойността на гледните точки на другите. Те знаят, че не разполагат с пълната картина, и активно търсят други хора, за да я допълнят, което дава възможност за различни гледни точки и неизползвани идеи.

3. Прекарах известно време в разглеждане на този въпрос и...

Много хора изпитват нужда да говорят за усилията, които са положили, често за да прикрият незавършената работа или за да защитят своя статус и територия.

Интровертите внасят противоположната енергия: съдържание без театралничене или фантастични претенции за усилия.

Когато казват, че са „проучили нещо“, обикновено е така, защото са го направили. Вместо да раздуват усилията си, те оставят качеството на своя принос да говори само. Това ги прави тиха, но жизнена сила при вземането на решения.

4. Нека се задълбочим малко повече

В днешния бизнес свят има огромен натиск да се действа бързо и това да изглежда решително. Но екипите, които прескачат двусмислието или блъфират, за да преодолеят несигурността, в крайна сметка преследват погрешни проблеми.

Интровертите помагат да се предпазите от това. Те знаят кога е време да забавят темпото, но не за да спрат напредъка, а за да се уверят, че той е реален.

Инстинктът им да натискат паузата и да мислят по-дълбоко насърчава култура, в която решенията се вземат с по-голяма точност и много по-малко съжаления.

5. Съгласен ли си с това?

Една от основните причини, поради които нещата в организациите не работят добре, е заради неразрешени напрежения, които се задържат под повърхността. Хората кимат с глава, но крият колебание, разочарование или тиха съпротива.

Когато тези чувства не бъдат признати, те стават причина за неспазване на крайните срокове и лошо проследяване на изпълнението.

Интровертите, предвид техния рефлексивен ум, помагат да се разсеят тези проблеми, защото те наистина слушат и са настроени за това, което хората не казват.

Следователно те внасят яснота за това, което наистина се случва. Тази яснота ускорява напредъка, защото когато хората са чути, спират да се съпротивляват и започват да допринасят.

Интровертски стратегии

1. Говорете целенасочено. Всяка дума и изречение трябва да служат на ясна цел и да придвижват разговора до някъде, където има смисъл.

2. Спрете да използвате неясни обобщения. Да кажете „Трябва да подобрим сътрудничеството в екипа“ може да звучи умно, но е безсмислено. Заменете го с приложима конкретика: „Екипите А и Б не са съгласувани, защото целите им са в противоречие. Ето как можем да го разрешим...“

3. Структурирайте мисленето си преди важни взаимодействия. Изострете въпросите си и придайте на общуването си тихата увереност, с която са известни интровертите, като организирате мислите си в три направления:

• Това, в което съм сигурен/а

• Това, в което вярвам, но не съм напълно сигурен/а

• Това, за което в момента съм безпомощен/а

Да се държите като интроверт в общуването си означава да се научите да успокоявате постоянното препускане на мисли в мозъка си. Целта ви винаги трябва да е общуване с намерение и постигане на въздействие.