Белият дом упрекна Amazon за това, че планира да показва цената на митата на президента Доналд Тръмп до общата стойност на продуктите на сайта си.

„Това е враждебен и политически акт от страна на Amazon“, заяви пред репортери прессекретарят на Белия дом Каролайн Ливит, предава CNBC.

„Защо Amazon не направи това, когато администрацията на Байдън повиши инфлацията до най-високото ниво от 40 години насам?“ попита Ливит.

„Това е още една причина, поради която американците трябва да купуват американски стоки.“

Акциите на гиганта в онлайн търговията, основан от Джеф Безос, спаднаха с повече от 2% в предварителната търговия след коментарите на Белия дом.

Агресивният замах на администрацията на Тръмп идва в отговор на доклада на Punchbowl News от по-рано във вторник сутринта, че Amazon скоро ще показва на потребителите каква част от цената на дадена стока идва от митата.

Сумата, добавена в резултат на тарифите, ще се показва непосредствено до общата обявена цена на всеки продукт, казва пред изданието лице, запознато с плана.

Amazon не е първият търговец на дребно, който поставя в центъра на вниманието как новите тарифи променят цените му.

Базираните в Китай гиганти за бърза мода Shein и Temu добавиха огромни надценки през последните дни. Temu вече включва ред в касовата си бележка, показващ „такса за внос“, която добавя около 145% за всеки артикул.

Реакцията на Ливит може да е сигнал за зараждащ се разрив между Тръмп и Безос, който се присъедини към други милиардери и технологични лидери, които се присламчиха към републиканския президент, откакто спечели изборите през 2024 г.

През декември Amazon дари 1 млн. долара на фонда за встъпване в длъжност на Тръмп.

Безос си навлече допълнителни обвинения, че се опитва да ухажва Тръмп, когато принуди вестник Washington Post, който е негова собственост, да ограничи раздела си за мнения (opinion) до публикуването само на материали в защита на „личните свободи и свободните пазари“.