София шеста най-предпочитана дестинация в Европа от търговските компании
Столиците на страните от Централна и Източна Европа са най-предпочитани за развитие на бизнес от страна на големите търговски вериги, посочи съвместно изследване на Real Estate Publishers (REP) и International Council of Shopping Centers (ICSC).
Те доминират в класацията на 20-те най-предпочитани от водещи инвеститори градове за развитие на този сектор в следващите пет години.
Столицата на страната ни - София заема пристижното шесто място, като се нарежда непосредствено преди Букурещ и Будапеща. За сравнение година по-рано София е била посочена, като осма най-предпочитана дестинация.
Първо място в класацията и най-желана дестинация за развитие на търговски бизнес е Москва, която е заемала първата позиция и през изминалата година.
С едно място до номер две се изкачва и Санкт Петербург, който е бил трети миналата година.
На трето място е Прага, която изпада с една позиция, следвана от Братислава, която запазва четвъртото си място от миналогодишната класация.
Непосредствено пред нас, под номер пет, в класацията се нарежда Любляна.
Източник: 2007 International Retailers Survey
Изследването е направено сред 250 търговски институции от 23 европейски страни. То е базирано на изразените предпочитания на компаниите за разрастване на бизнеса им отвъд граници за следващите пет години.
Единствената западноевропейска държава сред водещите 10 в класация е Холандия и по-конкретно, столицата й Амстердам, която си поделя десетата позиция заедно с Киев.
Изследването сочи още, че 73% от търговските компании предпочитат позиционирането си на улични търговски площи, като 46% са за разполагането на обектите им в централните части на града и в МОЛ-ве в градовете, докато 36% предпочитат големите търговски центрове в покрайнините.