В края на 2007 г. четирите най-големи компании на пазара на горива имат общ пазарен дял от 62.72%, става ясно от анализ на пазарната среда, изготвен от Петрол АД.

Лидер остава Петрол (19.61%), като за последната година дружеството добави нови 0.76% от пазара. Компанията е лидер и в подреждането по брой изградени обекти – 510, както и по продажби (468 млн. л).

Втора и трета позиция са за Shell и OMV, имащи респективно 14.47 и 14.38% дял. Двете компании са едни от най-бързо развиващите се на пазара, като ръстът за 2007 г. е от 2.01 и 2.14%.

Плътно зад Shell и OMV на четвърта позиция е Лукойл, чийто пазарен дял нарасна с 8.12% за 2007 г. и достигна 14.26%.

Друга публична компания – Топливо държи 3.36% от пазара (+0.36% за изминалата година) и се нарежда на пето място. Дружеството е на втора позиция по брой обекти – 124, следвана от Лукойл с 105 и Shell – 100.

Еко Елда, Ромпетрол и OPET са останалите компании, посочени в анализа, като пазарния им дял нарасна с общо 2.13% за 2007 г.

За периода Лукойл, ЕКО Елда и Ромпетрол обявиха мащабна инвестиционна програма и изградиха значителен брой нови търговски обекти към съществуващите им мрежи от бензиностанции. Чрез франчайз и закупуване на обекти към края на годината Ромпетрол България АД вече притежава мрежа от 35 бензиностанции.

Общият брой на изградените обекти в края на 2007 г. е 3 135, а продажбите възлизат на 2.385 млрд. литра.

КомпанияМлн. литриПазарен дялБрой обектиShell

345

14.47%

100OPET

25

1.05%

18OMV

343

14.38%

85Еко Елда

67

2.80%

45Лук Ойл

340

14.26%

105Rompetrol

40

1.68%

35Петрол

468

19.61%

510Топливо

80

3.36%

124Други

677

28.40%

2 113Общо

2 385

3 135