Google предложи нови промени в своята търсачка за Европа, след като някои по-малки конкуренти се оплакаха от по-нисък трафик към техните сайтове в резултат на предишни настройки на Alphabet. Предложението идва, след като антитръстовите регулатори на ЕС обмислят налагането на глоби срещу компанията съгласно новите си технологични правила.

Законът за цифровите пазари (DMA) забранява на Google да дава предимство на своите продукти и услуги в платформата си. Той влезе в сила миналата година и има за цел да овладее господстващото положение на технологичните гиганти.

Оттогава най-популярната интернет търсачка в света се опитва да отговори на противоречиви изисквания на различни сайтове за сравнение на цени, хотели, авиокомпании и малки търговци на дребно. Но сега последните три групи се оплакват, че кликванията им за директни резервации са намалели с 30% заради скорошни промени в платформата на Аlphabet.

„Затова предложихме повече промени в нашите европейски резултати от търсене, за да се опитаме да отговорим на тези искания, като същевременно изпълняваме целите, поставени от DMA“, коментира пред CNBC правният директор на Google Оливър Бетел.

Промените включват въвеждане на разширени и еднакво форматирани единици, позволяващи на потребителите да избират между сайтове за сравнение и такива на преки доставчици на услуги, нови формати, позволяващи на конкурентите да показват цени и снимки на своите уебсайтове, както и нови рекламни елементи за платформите за сравнение.

„Смятаме, че последното предложение е правилният начин за балансиране на трудните компромиси, които включва DMA“, посочва Бетел.

За своите резултати от търсене в Германия, Белгия и Естония Google също така планира да премахне картата, показваща местоположението на хотелите и резултатите под нея, подобно на стария си формат „десет сини връзки“ от преди години. Той въвежда част от кратък тест за измерване на интереса на потребителите.

„Предприемаме тази стъпка с резерви, тъй като премахването на полезни функции не е от полза за потребителите или бизнеса в Европа“, казва Бетел.

Google е на прицела на Европейската комисия от март, а нарушенията на DMA могат да струват на компаниите до 10% от годишния им глобален оборот.