Световната икономическа криза се отрази и на най-големия в света панаир за воден туризъм Boot в Дюселдорф, провеждащ се от 17 до 25 януари. Но производителите на платноходки и яхти са убедени, че популярността на яхтинга ще расте и занапред, съобщава „Дойче Веле".

През последните години строителството на лодки и яхти процъфтяваше, но световната финансова криза оказа своето отражение и върху този сектор на корабостроенето. Въпреки това представителите от отрасъла смятат, че намаленото търсене на тяхната продукция ще бъде само временно.

„Кризата си е криза, но все пак хората имат свои мечти. Ще видим на панаира дали те ще ги реализират", с нескрит оптимизъм заявява Брита Бункенбург. На панаира Boot тя представлява британската компания Oyster, специализирана в производството на яхти клас лукс.

Една от тези разкошни яхти може да се види в изложбения павилион: белоснежната красавица, дълга 21 метра, поразява не само със своето изящество, но и с техническото си оборудване и дизайнерски интериор. „Няма от какво да се оплакваме. През декември от продажбите на яхти получихме над 20 млн. евро. Така че за момента не сме почувствали никаква криза", подчертава представителката на фирма, произвеждаща ежегодно само около 30 яхти.

За производителите на толкова специална продукция кризата за момента наистина не представлява заплаха: винаги ще се намерят няколко десетки много богати хора. А за компаниите, обслужващи средния ценови сегмент и произвеждащи яхти, дълги 8-12 метра, последните месеци, меко казано, не бяха лесни.

През декември наведнъж обявиха фалит две големи германски фирми производителки - Dehler от град Мешед и SMG от Рощок. Влошаването на ситуацията веднага бе почувствано и от организаторите на панаира.

„Естествено, по никакъв начин не можем да повторим рекордните резултати от миналата година, макар че, ако вземем средните показатели от последните 5 години, и този път изглеждаме много добре", заяви Гьоц-Улф Юнгмихел, директор на компанията Düsseldorfer Messe, организатор на панаира Boot.

По думите му някои компании, които предварително са наели панаирна площ, е трябвало да се откажат от нея, а други - да я намалят. Все пак и през тази година посетителите могат да се радват на продукцията, изложена от 1650 фирми от 54 страни на площ от около 100 хиляди квадратни метра.

Източник: БГНЕС