Тежки времена и за производителите на луксозни стоки
Продажбите на луксозни стоки в САЩ се очаква да се понижат с 15% през тази година - на фона на най-лошата рецесия, засегнала икономиката от 30 години насам.
Несигурността на хората относно работата им и бъдещите им доходи ги прави изключително консервативни към покупката на луксозни стоки, коментират специалистите.
Търсенето на подобни стоки се е свило значително. Това най-вероятно ще засегне сериозно печалбите на компаниите, произвеждащи ги.
Печалбата след данъци и такси на индустрията се очаква да се понижи с 21% тази година, до ниво от 175 млрд. евро. Значително понижение на продажбите също се очаква от пазарните наблюдатели.
Поредните признаци за това бяха дадени от продажбите на луксозни стоки през февруари.
През изминалата седмица компаниите от сектора получиха занижаване на инвестиционната им оценка от страна на британската банка HSBC Holdings Plc.
Тук са включени компании като LVMH Moet Hennessy, Louis Vuitton SA, PPR SA, Burberry Group Plc, и Swatch Group AG, както и имена като Chanel SA, Bulgari SpA и др.
Много от последните прибягват до намаляване на персонала в усилията си да ограничат разходите в настоящите кризисни моменти.
Приходите на подобни компании се очакват да се понижат и в други страни, като Япония например, където отчетат спад с 12%.