На официална церемония днес ще се връчат вторите поредни награди за ефективност на рекламата EFFIE България 2009, информират от Асоциацията на рекламните агенции (АРА).

По регламент, във фестивала могат да участват всички реклами и рекламни кампании, създадени в България и публикувани, излъчвани, организирани в периода от 1 септември 2007 до 28 февруари 2009 г., които не са получили златна награда на Effie България 2007. Заявки за участие се приемаха до 21 април 2009 г.

Категориите за награждаване са съответно стоки, услуги, корпоративни комуникации, социална, медийна и политическа.

В категорията „услуги" номинираните рекламни кампании са „Въжеиграч" на УниКредит Булбанк, „Двучасов кредит" УниКредит Булбанк, „Депозит 8%" на ОББ, „Еврошанс - отвори очи, виж късмета" на Евробет и „M-Tel Homebox" на Мобилтел.

При „стоките" номинираните са кампаниите „Активиа - зимна кампания 2008" на Данон Сердика, „Имиджова кампания за Морени" на Крафт Фуудс България, „Имиджова кампания за Suchard Sensations Imagine" на Крафт Фуудс България, „Лансираща кампания на замразени Баници Белла" на Белла България, „Nirvana" на Нестле Айс Крийм България, „Новата Емека" на Фикосота Синтез, „New Renault Laguna VIP test-drive" на Рено - Нисан България, „Продуктова интернет кампания на Рийдърс Дайджест" на Рийдърс Дайджест и „Спечели 111 мечтани футболни награди на ден" на Куадрант Бевъриджис/PepsiCo.Inc.

В категорията „корпоративни комуникации" журито е номинирало „GLOBUL GREEN / Направи стария си телефон полезен. Рециклирай!" на Космо България Мобайл и „Пикадили без найлонови торбички" на Пикадили.

Следва категорията „социална, медийна, политическа", където присъстват кампаниите „Да почистим природните паркове, на WWF, „Забранена Любов" на Нова Телевизия - Първи Частен Канал и „Малки откриватели" на Санома Блясък България.

Допуснатите до втория кръг заявки е на база получени точки от 1 до 10 по всеки един от следните критерии - цели на кампанията, творческа стратегия, медийна стратегия, постигнати резултати, творческа реализация, където се оценява съвместимостта между стратегия и творчество, както и в контекста на използваните медии.

Първите четири показателя формират 80% от оценката - цели (5%), творческа стратегия (10%), медийна стратегия (20%) и резултати (45%).