Плановете за строежа на метрото не се променят заради кризата. Това обяви пред PRO.BG изпълнителният директор на „Метрополитен" ЕАД инж. Стоян Братоев. Основният участък, който се строи в момента от надлез „Надежда" до бул. „Черни връх", се финансира по програми на Европейския съюз, обясни Братоев. За него финансови затруднения няма, допълни той.

Другият участък, чието строителство започва през февруари - от „Обеля" до „Надежда", се финансира от Европейската инвестиционна банка, каза още инж. Братоев. По същия начин се финансира и участъкът от „Младост" до Цариградско шосе, като там има 50% местно съфинансиране.

„Стараем се да осигурим допълнително финансиране, за да може строежът на метрото да върви гладко", каза инж. Братоев.

Програмата на строителството предвижда до 2015 година да има метро до летище София.

Части от машината, която ще копае втория метродиаметър вече са в България, останалите пътуват. През февруари всички части на машината трябва да пристигнат и тя да заработи на 2 април, допълни Стоян Братоев.

По думите му, трафикът в София намалява. „Според информацията, която получаваме от КАТ по направление Цариградско шосе, трафикът намалява с 20%. Очаква се с пускането на втория метродиаметър трафикът в цяла София да намалее с около 25%", прогнозира шефът на метрото.

В момента се движат 21 мотриси в метрото. В пиковите часове работят 16 от тях, другите са на ремонт.

„Годишните експлоатационни разходи на действащите участъци възлизат на около 15-16 млн. лева, но с пускането през миналата година на участъка от станция „Сердика" до „Младост 1", разходите вероятно ще се увеличат", уточни инж. Братоев.

Междувременно Центърът за градска мобилност въведе промени в движението в района на Лъвов мост заради строителството на локалната метростанция. Движението там ще е променено до края на 2011 г.