Coca Cola продължава да е номер 1 в света
Coca Cola продължава да е на първа позиция в класацията на Inetrbrand на най-скъпите марки в света, става ясно от последното 11-то издание на списъка. Компанията за безалкохолни напитки е на върха и в 11-те издания.
Тази година тя е следвана от IBM, Microsoft и Google.
В списъка влизат 100 компании.
Най-високо се изкачва Apple, която е повишила стойността си с 37%, въпреки проблемите около iPhone.
Не е изненада, че British Petroleum тази година изпадна от класацията. Shell пък дебютира под номер 81.
Прави впечатление, че технологичните марки продължават да бъдат най-напред в класирането: IBM (2), Microsoft (3), Google (4), Intel (7), както и HP (10), която дебютира в топ 10.
Въпреки кризата луксозните стоки се справят доста добре: Cartier (77), Armani (95), Louis Vuitton (16), Gucci (44), Tiffany & Co (76) и Hermes (69). Стойността на всички тях нараства през последната една година.
Стойността на марката Coca Cola e оценена на 70 млрд. долара.
Първата десетка изглежда така:
1. Coca-Cola
Стойност: 70.45 млрд. долара
Промяна: +2%
Позиция през 2009: 1
2. IBM
Стойност: 64.72 млрд. долара
Промяна: +8%
Позиция през 2009: 2
3. Microsoft
Стойност: 60.89 млрд. долара
Промяна: +7%
Позиция през 2009: 3
4. Google
Стойност: 43.55 млрд. долара
Промяна: +36%
Позиция през 2009: 7
5.GE
Стойност: 42.80 млрд. долара
Промяна: -10%
Позиция през 2009: 4
6. McDonald's
Стойност: 33.57 млрд. долара
Промяна: +4%
Позиция през 2009: 6
7. Intel
Стойност: 32 млрд. долара
Промяна: +5%
Позиция през 2009: 9
8. Nokia
Стойност: 29.49%
Промяна: -15%
Позиция през 2009: 5
9. Disney
Стойност: 28.73 млрд. долара
Промяна: +1%
Позиция през 2009: 10
10. HP
Стойност: 28.73 млрд. долара
Промяна: +11%
Позиция през 2009: 11
От номер 11 до 20 се нареждат съответно: Toyota, Mercedes-Benz, Gillette, Cisco, BMW, Louis Vuitton, Apple, Marlboro, Samsung и Honda.