Започват преговори между стачкуващите и ръководството на БДЖ
Започна седмият ден на стачката на железничарите. Както и през предишните шест дни, влакове няма да се движат в интервала между 8 ч. и 16 ч. В днешния ден започват преговори между стачкуващите и ръководството на БДЖ.
Същевременно министърът на транспорта Ивайло Московски заяви от Брюксел, че държавата стои твърдо зад своите позиции по въпроса за БДЖ и няма вероятност да отстъпи от заявения брой на подлежащите на съкращение служители на компанията.“Българското правителство получава сериозната подкрепа на Европейската комисия за всички предприемани действия, включително по въпроса с БДЖ“, отбеляза министърът.
От БДЖ съобщиха, че досега 785 служители са приели предложението на ръководството да бъдат освободени от длъжност по чл. 331 от Кодекса на труда. От холдинга спряха от движение 30 влака от вчера, които пътуват по различни направления в страната. Причините за спирането на тези влакове се дължат на допълнителната загуба на клиенти в резултат на предприетите стачни действия, както и искането на банките - кредитори за ясни реформи и освобождаване на паричен ресурс за погасяване на просрочените задължения.
Спирането на тези 30 влака е част от мерките за оптимизиране на графика за движение на влаковете, според които ще бъдат отменени някои от най-неефективните влакове, категорични бяха от БДЖ.
Синдикатите обаче обвиниха ръководството на БДЖ в локаут на стачката заради спирането от движение на влаковете. Вицепрезидентът на КНСБ Валентин Никифоров цитира чл. 20 от закона, според който на работодателя му е забранено да преустановява дори част от дейността на предприятието с цел предотвратяване или преустановяване на стачка, съобщава БГНЕС.
Никифоров обясни, че след като е обявена стачката, при нейното провеждане, мениджърите не могат нито да преустановяват дейност, нито да съкращават работници.
Синдикатите заявиха, че възприемат иска, който ръководството на БДЖ внесе в съда само като заплаха. Продължава навсякъде натискът, каза Петър Бунев, председател на Синдиката на българските железничари към КНСБ. Той бе категоричен, че стачката е законна.