Шофьорите на таксита и компаниите за наем на автомобили предупреждават за задълбочаващ се недостиг на лондонските черни таксита, който ще съвпадне с периода преди Коледа- традиционно най-натоварения период, пише FT.

Таксиметровите шофьори на непълен работен ден, обикновено наемат коли през ноември, за да работят по празниците.

Някои от тях се оплакват от дълги списъци с чакащи за коли и дори пълна липса на автомобили. Рени Рафаел-Кембъл, собственик на компания, наемаща таксита в Северозападен Лондон, заявява пред Financial Times, че на други шофьори, които искат да наемат коли, “им се смеят за това, че дори питат”.

“Търсенето на автомобили напълно надхвърля предлагането,” казва Рафаел-Кембъл. “Имаме шофьори, които не са работили от три седмици и не могат да си намерят кола, за да работят.”

Manganese Bronze, която произвежда популярните лондонски черни таксита влезе, в процедура по фалит, след като обявяваше загуба в четири поредни години, а производствените й проблеми доведоха до изтеглянето на 400 автомобила поради неизправни кормилни кутии, произведени в Китай.

В добавка към изтеглените таксита, които в момента стоят в гаражи и очакват ремонт, такситата на възраст над 15 години също бяха спрени от движение по-рано тази година.

След фалита на Manganese Bronze, която в момента се управлява от PwC, някои сервизи дори вече не признават гаранцията на автомобилите.

През миналата седмица от PwC уволниха близо половината от всичките около 300 служители на Manganese Bronze.

Единственият доставчик на лондонския пазар до 2008 г. беше Manganese. Mercedes-Benz, която в момента държи 40% от пазара, е продала 40 таксита през миналия месец, в сравнение с 18 през септември.