Ръководителите на големите компании подценяват социалните мрежи
Голяма част от изпълнителните директори на най-големите щатски компании според Fortune 500 не ползват предимствата на социалните мрежи, сочи изследване, за разлика от по-малките и бързоразвиващи се компании.
Изпълнителните директори на компаниите от Inc. 500 е 13 пъти по-вероятно да са активни в Twitter, както и 5.3 пъти по-активни във Facebook според проучване на изданието CEO.com.
Разликата е огромна и е отражение на начина на мислене на големите компании, „ако не е счупено, няма нужда от поправка”. Това да нямат присъствие в социалните мрежи обаче показва подценяването на новата реалност, като до голяма степен обяснява и тромавия ръст на компаниите.
Налице са и други неща, от които ръководителите на големи компании могат да се поучат от по-малките, като това да си на най-предни линии на бизнеса си.
С разрастването си често работещите в една компания преминават в други сгради и включително на други континенти. Напълно резонно е изпълнителният директор да се обърне към някой под него, за да се информира за състоянието на бизнеса.
Това обаче крие в себе си много опасности, като изпускане от контрол на бизнеса или допускане нещата да излязат от контрол поради сериозни проблеми, които не са били идентифицирани.
Много често времето за достигане на информацията до ръководителя е значително, а преминаването през много звена от своя страна води до изкривяването й.
Затова е необходимо ръководителите да са на предните линии и да имат достъп до първична информация, без тя да е преминала през няколко звена ръководители.
Най-кратката дистанция между истински важните за компанията и нейните продукти хора и ръководството са именно социалните мрежи.