Корпоративното търсене в Германия подпомага BMW, Audi и Mercedes
Bayerische Motoren Werke AG (BMW), Volkswagen AG (VOW) и Mercedes-Benz вероятно ще отчетат рекордни продажби за 2012 г., въпреки че търсенето в Европа падна, информира Bloomberg. Трите компании могат отчасти да благодарят за това на Deutsche Telekom AG.
Най-големият телеком в Германия, който притежава 38 000 автомобила в страната, или повече от една кола на всеки двама свои служители, е сред корпоративните купувачи на автомобили, които се възползват от данъчните отстъпки, подпомагащи автомобилния пазар.
На фона на спада в търсенето на автомобили от частни лица, колите, купени от компании за техните служители, са съставлявали 32% от продажбите на автомобили в Германия през миналата година. За сравнение делът им е бил 27% през 2010 г.
Корпоративното търсене спомага за относително стабилното състояние на най-големия автомобилен пазар в Европа, като спадът на продажбите е около 2% през миналата година, въпреки че търсенето в Европа падна до най-ниското си ниво от почти две десетилетие.
През тази година положението може да е малко по-различно. Продажбите в Европа се очаква да отчетат спад в шеста поредна година, а прогнозите- конкретно за Германия, са за понижение до около 3 млн. автомобила в сравнение с 3.1 млн. за 2012 г. по данни на VDA. Служебните автомобили отново се очаква да имат сериозен принос.
В САЩ през 2011 г. по-малко от 20% от автомобилите са закупени от работодатели, в това число правителствени агенции.
Търсенето в Германия от страна на корпоративни купувачи като Deutsche Telekom, която обикновено подменя автомобилите си на всеки 2 до 4 години, се подсилва от данъчните облекчения, превръщащи колите в атрактивна придобивка за служителите. Германските автопроизводители доминират в сегмента с 86% дял. VW, BMW и Mercedes на Daimler AG се очаква да отчетат рекордни глобални продажби за 2012 г.
Служителите нямат ограничения да ползват автомобилите само за служебни цели и, въпреки че тези коли увеличават данъците им, те си остават добра сделка. Съгласно закон, който е в сила от 1996 г., служителите трябва да плащат месечен данък върху 1% от продажната цена на автомобила.
За базовата версия на модела 520i на BMW към месечната заплата се добавят 402 евро. При най-високата подоходна данъчна ставка от 45% един служител би плащал 181 евро данък всеки месец, преди отчисленията за служебното ползване на автомобила. Ако вземе на лизинг същия автомобил директно от BMW, това би му струвало 426 евро на месец.
В Германия автомобилите с най-много екстри излизат най-изгодно. При цена от 56 650 евро спортната версия на модела A6 на Audi с дизелов двигател с максимална мощност 245 конски сили и задвижване 4x4 би струвала на един служител 255 евро под формата данъци месечно. Това е с 465 евро по-малко в сравнение с месечния лизинг обявен на сайта на Audi.
Корпоративните клиенти са съставлявали 71% от регистрациите на Porsche през 2011 г., подпомагайки продажбите на Volkswagen, която притежава марката. Като цяло сегментът на луксозните автомобили е основният печеливш. Около 85% от луксозните автомобили в Германия са регистрирани на компании, в това число дилъри и агенции за отдаване на автомобили под наем.