Най-скъпите марки в света
Американската компания Apple спечели първо място в класацията на 500-те най-скъпи марки в света на консултантската фирма Brand Finance (BF).
Експертите са изчислили, че стойността на производителя на iPhone възлиза на 87.3 млрд. долара.
На второ място е компанията от Южна Корея Samsung. Стойността на марката е 58.77 млрд. долара.Струва си да се отбележи, че това е единствената компания в челната десетка, която не е от САЩ.
Третото място зае Google със стойност от 52.13 млрд. долара.
Лидерът сред японските корпорации е Toyota с 25.97 млрд. долара, като компанията е на 15-то място, както и миналата година.
Най-скъпите немски марки са: Volkswagen, която се е изкачила до 17-о място от 35-о и струва 23.66 млрд. долара. BMW и Mercedes-Benz. оценени съответно на 23.23 и 20.3 милиарда, са втората и третата най-скъпа немска компания.
Сред 50-те най-скъпи компании влязоха само три от Великобритания - Vodafone, HSBC и Tesco, две китайски (ICBC и China Construction Bank) и толкова френски (BNP Paribas и GDF Suez). В топ 50 има и по една компания от Холандия и Швейцария (Shell и Nestle съответно).
Припомняме, че днес пазарната капитализация на Apple за първи път от година падна под 400 милиарда долара.В края на борсовата сесия в понеделник една акция на компанията се търгуваше за 420.05 долара, което е 40% под историческия ѝ максимум.