Водещият корейски автопроизводител Hyundai съобщи, че чистата му печалба през периода от януари до март е спаднала с 15% на годишна база заради работните паузи и силния вон.

Консолидираната нетна печалба през първото тримесечие намаля до 2.088 трлн. вона от 2.453 трлн. вона година по-рано, обяви компанията в комюнике, цитирана от БГНЕС.

Оперативната печалба пък се сви с 11% до 1.869 трлн. вона, макар че продажбите нараснаха с 6% до 21.367 трлн. в южнокорейска валута.

"Паузите на работната дейност през уикенда и последвалото понижение на производството в местните ни заводи, на фона на ниското търсене на вътрешния пазар, доведоха до спад", посочи Hyundai.

Силният вон и слабата японска йена също носят вина за резултатите, допълни фирмата.