Майкъл Питиг, Директор Бизнес развитие и маркетинг в Interbrand за Централна и Източна Европа, пристига в България за семинара „Как да измерим стойността на марката?”, организиран от Power brand, който ще се проведе на 10 юни.

Майкъл Питиг ще запознае публиката с методологията за оценяване на марките на световно признатата консултантска фирма в областта на създаване и оценка на марки Interbrand.

Г-н Питиг има богат стратегически опит и маркетингово мислене, които допринасят за успеха при реализирането на мащабни брандинг проекти на марки като BMW, VW, Hugo Boss, MINI, Roche, EDF, Evonik, Deutsche Telekom, Salewa и други.

Майкъл Питиг отговори на няколко въпроса, специално за Profit.bg:

- Каква е тайната за един успешен бранд?

Марките, които са в топ 100 на света, са лидери, защото слушат клиентите, служителите и инвеститорите си. Те също така имат безупречен и холистичен подход във всички сфери. Те влагат средства и време в това да разберат каква роля играе тяхната марка в живота на потребителите и стратегически се нагаждат към всяка възможност. Водещите марки са активно ангажирани с иновации във всички индустрии.

- До каква степен културата на една компания и манталитетът на една нация влияят на стойността на марката?

Културата на компанията има голямо значение за стойността на марката. В нашия анализ на силата на една марка разглеждаме 10 критерия. 4 от тях са вътрешни (яснота, ангажираност, протекция и отзивчивост) и 6 външни. Една компания трябва да бъде вътрешно силна, за да бъде считана за такава отвън. Да ангажираш вниманието на служителите и да се утвърдиш като желан работодател, е много важно за това да си силна марка.

- Компаниите инвестират все повече и повече за маркетинг чрез социалните мрежи. Мислите ли, че това може да окаже влияние на стойността на марката?

Дигиталният маркетинг е от централна роля за изграждане на марката. Дори можем да кажем, че днес е невъзможно да развиваме стратегия без дигитален маркетинг. Той е от важно значение за оформяне на избора на потребителите и за развиване на лоялност. Живеем в бързоразвиващ се свят и вече не правим разлика между активност на марката онлайн и офлайн. Маркетингова стратегия, която не взима под внимание промените в постдигиталния свят, не е актуална за 2013 година.

- Какви са специфичните проблеми, с които се сблъсквате, когато развивате проекти в Източна Европа?

Виждаме, че потребителите в Източна Европа имат силен афинитет към марките. Името на марката е дори по-важно за вземането на решение от потребителя тук, отколкото в Западна Европа. Компаниите в Източна Европа трябва да осъзнаят, че марката е жив бизнес актив и трябва да инвестират в развитието й. Това е най-важният актив, който имат. Не всички компании разбират това.

- Какви практически съвети бихте дали на българските компании, за да повишат стойността на марката си?

3-те стъпки за повишаване на стойността на една марка са:

1 – Направете така, че да имате подходящо, неподправено и отличаващо се брандово позициониране и да предлагате стойност на клиента.

2 – На базата на това, трябва да си създадете атрактивна идентичност на марката.

3 – Трябва да създадете възможност за уникални преживявания за вашите клиенти и така да вдъхнете живота на марката в различни сфери.