Продажбите на нови автомобили в Европа паднаха до 20-годишно дъно
Продажбите на нови автомобили в Европейския съюз падат до 20-годишно дъно през май, след като нарастващата безработица, вследствие на рецесията в еврозоната, е допринесла за намаляващото търсене на автомобили от марките PSA Peugeot Citroen, Renault SA и General Motors Co., информира Bloomberg.
Регистрациите на нови автомобили в 27-те държави от ЕС падат с 5.9% до 1.04 млн. автомобила през май 2013 г., всравнение с 1.11 млн. автомобила година по-рано, като това е най-ниското ниво за месеца от 1993 г. насам, се казва в изявление на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA).
Понижението идва след ръст от 1.7% за април, който беше първият от 19 месеца. Ако бъдат включени данните от Швейцария, Норвегия и Исландия, продажбите през май падат с 5.9% до 1.08 млн. автомобила.
Безработицата в еврозоната достигна рекордните 12.2% през април, а производството се свива през май, увеличавайки спада си до близо две години. Ръководители от автомобилната индустрия прогнозират, че европейският пазар на автомобили ще отчете свиване в шеста поредна година през 2013 г., като състоянието му евентуално може да започне да се подобрява през последното тримесечие.
Европейските продажби на Peugeot, която е вторият най-голям производител на континента, падат с 13% през май. Новите регистрации на Renault намаляват с 10%, докато спадът при GM и Fiat е от по 11%.
Продажбите на нови автомобили в Западна Европа, в която не влизат страните, присъединили се към ЕС от средата на 2004 г., намаляват с 5.7% до 1.02 млн. автомобила през май. Продажбите в Европа за първите пет месеца на годината падат с 6.8% до 5.26 млн. коли, като търсенето намалява със същите темпове до 5.07 млн. автомобила.
Четири от петте най-големи пазара на автомобили в Европа се свиват през миналия месец. Продажбите в Германия падат с 9.9%, в сравнение с ръст от 3.8% за април. Британският пазар пък бележи ръст от 11% до 180 111 автомобила през май.
Дилърите в Германия са намалили цените на автомобилите средно с 11.9% през миналия месец, в сравнение с 11.6% година по-рано.
Европейските продажби на Ford Motor Co. намаляват с 0.5% през май. Щатската компания очаква загуба от 3 млрд. долара в Европа за миналата и за тази година.
Продажбите на най-големия автопроизводител в Европа Volkswagen AG намаляват с 2.8% през май, като спадът се оглавява от 7-процентното понижение на продажбите на колите от едноименната марка. Спадът при Audi е от 3.9%.
Европейските продажби на Daimler нарастват с 0.5% през миналия месец, като увеличените при марката Mercedes-Benz е от 2.6%. Новите регистрации на автомобили от марката Smart падат с 15%.
Bayerische Motoren Werke AG (BMW), която е световен лидер в сегмента на луксозните автомобили, е продала с 6.6% по-малко коли в Европа през май. Търсенето пада с 7.3% за марката BMW и с 3.4% за марката Mini.