Румънските магистрали, построени на равнинен терен, са три пъти по-скъпи от българските, съобщава bTV. В същото време разликата между минималните и максималните разходи при тази форма на релефа е по-голяма отколкото в Полша и България, се посочва в съобщение на Съвета по конкуренция.

Съветът посочва, че в рамките на извършения анализ е установена значителна вариация на средните цени за километър магистрала. Например в равнинната зона в Румъния цените варират в интервала 2.68 млн. евро - 11.61 млн. евро. В България са между 2 млн. евро и 2.8 млн. евро, а в Полша - в интервала между 4.6 млн. евро и 12.4 млн. евро, отбелязва съветът, позовавайки се на заключенията на проучване на пазара на пътното и магистрално строителство в Румъния.

В северната ни съседка вариацията на средната цена за километър магистрала, изграден при една и съща форма на релефа, е 45.8%, докато в Полша е 36.4%, а в България - 14.2 на сто.

Според данни, предоставени от Националната компания "Магистрали и национални пътища", в Румъния средната цена на километър магистрала в равнинна зона е 23.3 милиона леи (еврото се разменя за 4.43 леи), а в хълмист район - 20.8 милиона леи, като и двете са над стандартното ниво на разходите.

В сравнение с България средната цена на километър магистрала в равнинна зона в Румъния е близо три пъти по-висока, отбелязва още цитираният източник.