Дори и да се ужасявате от срещите те ви срещат с колеги и шефове, с които може и да на работите ежедневно. Това означава, че начинът, по който се държите по време на тези срещи, може да остави дълготрайни впечатления.

Приемливо ли е да ядете по време на среща, или да проверявате телефона си? Трябва ли да сте човекът, който задава въпроси най-накрая? Ако бъдат нарушени, неписаните правила на професионалното поведение по време на срещите, това може да навреди на вашата репутация.

Вижте няколко правила за поддържане на положителен и професионален имидж по време на срещи, според Барбара Пахтър, автор на книгата "Основните принципи в бизнес етикета:

1. Не закъснявайте.

Пристигайте навреме и се подготвяте преди това за срещата, казва Пахтър. Не бихте искали да губите времето на някой друг, заради това, че закъснявате.

2. Представяйте хората един на друг.

Ако не всички в заседателната зала се познават помежду си, трябва да ги представите един на друг. Трябва да започнете с човека с най-висока длъжност, казва Пахтър.

Например, "Г-жо По-важна, бих искал да се запознаете с Г-н По-маловажен."

3. Имайте силна програма.

Това е част от това да сте подготвени, но трябва да имате и добра програма, за да сте на линия. Ако излезете извън релси трябва да имате силен фасилитатор, който да ви върне обратно на линия.

4. Сядайте по уместен начин.

Ако по време на срещата се седи, трябва да нагласите височината на стола си, така че да сте на едно ниво с останалите на масата. "Някои хора не нагласяват столовете си и в крайна сметка изглеждат като малки деца на среща," казва Пахтър.

5. Говорете по-силно.

Когато хората говорят по време на срещи те трябва да говорят достатъчно високо, така че всички останали да ги чуват какво казват. "Много мже и жени, и особено жени, не говорят достатъчно високо. Говоренето на тих глас е коварно невербално действие, което може да се отрази на вашия професионализъм," казва Пахтър.

6. Вникнете в неписаните правила на говоренето.

Не е учтиво да прекъсвате другите, но в някои срещи, трябва да прекъснете някого в определен момент, иначе няма да бъдете чути. Познавайте правилата, за да имате продуктивна среща.

7. Не вадете телефона си по време на среща.

Много хора държат телефоните си върху масата по време на срещи, казва Пахтър. Не го правете. Дори и ако не търсите телефона по джобовете си, за другите може да е разсейващо ако той свето и издава звук върху масата.

"Оставете телефона в джоба си на вибрация и излезте от срещата, ако трябва да се обадите или да напишете съобщение," казва Пахтър. "Наистина е много, много невъзпитано да пишете съобщения по време на среща."

8. Можете да пиете кафе, но трябва да искате позволение за други неща.

Ако ще ядете нещо по време на срещата, останалите трябва да нямат нищо против, казва Пахтър. "Можете да създавате шум или храната ви да издавате миризма " което е дразнещи, така че всички трябва да са съгласни.

9. Почиствайте след себе си.

Това важи особено в случаите, когато ядете или пиете нещо по време на среща. Трябва да почиствате след себе си и да оставяте мястото така както сте го заварили, казва Пахтър. В противен случай това не е професионално.

10. Не пазете всичките си въпроси за накрая.

Задавайте въпросите си в подходящото време. Не бъдете човека, който започва "да задава въпроси и да добавя неща, които не трябва да бъдат добавяни ", когато всички вече са готови за тръгване, предупреждава Пахтър.