България е предприела всички мерки, за да се преодолее кризата с блокираната българо-турска граница и проблемът с превозвачите. Това коментира в кулоарите на парламента вицепремиерът по икономическото развитие Даниела Бобева. "За съжаление, засега няма решение на въпроса. Затова ние го повдигнахме на политическо равнище", каза тя.

Бобева допълни, че българското министерство на транспорта е изпратило писмо до турското ресорно ведомство, в което конкретно се посочват нашите искания, така че да се облекчи срещата, насрочена за 21 февруари. Междувременно текат дипломатически дискусии в столиците Анкара и София.

Исканията на българската страна са постижими, категорична е Бобева. От турска страна също се поставят някои конкретни въпроси като например за таксите. "Това не е проблем от вчера и днес. Уредбата на отношенията ни е от 1977 година. Две функциониращи пазарни икономики би трябвало да имат по-модерна уредба на тези взаимоотношения. Мислим да говорим и за либерализация на взаимните превози"

Имаме надежда, че ще седнем на масата на преговорите, каза вицепремиерът и посочи, че е възможно това да се случи пред уречената дата, предаде Дарик.

В същото време български фирми алармират, че губят стотици хиляди евро заради блокадата на българо-турската граница, предаде БГНЕС.

Представители на модния бизнес в Русе например са изправени пред невъзможността да изпълнят поръчки, тъй като камионите с материали от Турция не могат да пристигнат до фирмата. Производството ще бъде спряно и 450 работници от началото на следващата седмица ще излязат в принудителен отпуск.

"Подобно нещо ни се случва за първи път от 10 години. Ние не само търпим финансови загуби, а и това се отразява на имиджа ни", коментира изпълнителният директор на "БТБ" Калинка Кирова. Фирмата разработва и произвежда свои модели дамско облекло за европейския пазар и в момента има спешна поръчка за 10 000 облекла, които трябва да влязат в производство в началото на следващата седмица.

До края на деня може да бъде затворена и текстилната фирма на холдинга „Куш груп". При това положение на улицата ще останат 1600 шивачки, повечето от които са от община Руен.

Причината отново е, че транспортната блокада не позволява на преминаването на суровини за производствата.