Немският производител на луксозни автомобили Audi е изпреварил по продажби от началото на годината основния си конкурент BMW (Bayerische Motoren Werke), превръщайки се в номер едно при луксозните автомобили.

От луксозното подразделение на Volkswagen са продали през първите два месеца на годината 242 400 автомобила, или само с 382 повече от BMW.

През миналата година Audi останаха на второ място след BMW, отстъпвайки едва с 429 автомобила. Компанията изоставаше по продажби зад BMW през последните девет години.

Ръстът в продажбите на луксозни автомобили на звеното на Volkswagen сигнализира очакванията за сериозна конкуренция при продажбите на най-луксозните марки през тази година.

На трето място при производителите на луксозни возила продължава да е Mercedes-Benz, откъдето отбелязват ускорен ръст в продажбите през последните месеци в сравнение с посочените две марки.

„Конкуренцията в премиум сегмента е по-ожесточена отвсякога“, коментира главният изпълнителен директор на Audi Рупърт Щадлер, цитиран от Bloomberg. “Ние сме пред нашите два основни конкурента през първите два месеца на годината, но това не е най-важното. Нашият фокус е насочен към по-нататъшния ръст“, допълва Щадлер.

От Audi ще представят 17 нови, или обновени модела през тази година, включително и на легендарното спортно ТТ-купе. Това е част от плановете компанията да инвестира 22 милиарда евро в следващите пет години, за да подсигури ръста си.

Силните продажби на марката през февруари са били подхранени от 43-процентния ръст при компактния модел А3, както и 32-процентното повишение при новото спортно Q7. Общите продажби на компанията са се повишили с 9.3% за първите два месеца.

За сравнение продажбите на BMW са нараснали с 8.9% през януари и февруари.